czwartek, 18 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Mastercard włącza Polaków w fundowanie szkolnych posiłków w ramach współpracy z WFP

    Zobacz również

    Kolejny rok z rzędu Mastercard wspiera World Food Programme (WFP), czyli Światowy Program Żywnościowy ONZ, biorąc udział w szkolnym programie dożywiania dzieci w Rwandzie. Do włączenia się w akcję firma zachęca też użytkowników swoich kart. W Polsce partnerem tegorocznego projektu jest Empik. Każda transakcja kartą płatniczą Mastercard lub Maestro w sklepach tej sieci, a także na stronie empik.com, pozwoli ufundować jeden posiłek dla potrzebujących dzieci.

    - Reklama -

    Akcja potrwa do 6 września br. i jest realizowana w ramach kampanii Priceless Causes (Bezcenne Pomaganie).

    Mastercard współpracuje z WFP, czyli z największą na świecie organizacją humanitarną walczącą z głodem, od 2012 r. Firma wspiera tę agencję ONZ na różne sposoby, m.in. dostarczając innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozwalają realizować jej strategiczne cele. W tym roku kampania Priceless Causes będzie prowadzona w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, wspierając program dożywiania szkolnego w Rwandzie. W praktyce oznacza to sfinansowanie ponad 3,75 mln posiłków dla uczniów. Dożywianie szkolne nie tylko umożliwia walkę z głodem, ale też promuje długofalową edukację. Bardzo często obiad w szkole jest jedyną możliwością otrzymania przez dziecko regularnego i pełnowartościowego posiłku. Jak wynika z raportu poświęconego kwestiom żywieniowym, 43% dzieci w Rwandzie w wieku do lat 5 cierpi na chroniczne niedożywienie. Tymczasem dobre odżywianie umożliwia prawidłowy rozwój, a także daje energię i siłę, które są potrzebne do efektywnej nauki. Dodatkową korzyścią jest użycie miejscowych zbiorów do przygotowania posiłków, co pozwala na wsparcie lokalnych farmerów, przyczyniając się do przyszłego rozwoju lokalnej społeczności.

    Na przełomie sierpnia i września tradycyjnie szykujemy wyprawki dla dzieci, zanim pójdą do szkoły czy przedszkola. Często nie uświadamiamy sobie, że nie wszystkie dzieci na świecie mają taką możliwość. Dlatego kolejny rok z rzędu organizujemy kampanię Bezcenne Pomaganie na rzecz WFP, której celem jest rozwiązanie tego problemu poprzez fundowanie posiłków szkolnych. Zachęcam zatem, aby posiadacze kart Mastercard włączyli się w ten szczytny projekt, dzięki któremu zwykłe zakupy mogą stać się gestem serca. Naprawdę niewiele trzeba, by zmienić czyjeś życie i sprawić, by było lepsze – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

    Celem kampanii Priceless Causes jest nadanie codziennej czynności, jaką jest robienie zakupów, dodatkowego wymiaru charytatywnego, który pozwoli zaangażować darczyńców i wykorzystać ich naturalny potencjał i potrzebę czynienia dobra. Do tej pory, w ramach trwającej od 2015 r. kampanii w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Mastercard wspólnie z posiadaczami swoich kart, ufundował w sumie 7,5 miliona posiłków. Dodając do tego inne działania, w ramach współpracy z WFP ufundowano już łącznie ponad 17 milionów posiłków.

    W lipcu tego roku Mastercard i WFP ogłosiły wspólne zobowiązanie do ufundowania łącznie 100 milionów posiłków dla potrzebujących na całym świecie. Aby osiągnąć ten cel, najlepsze praktyki z angażujących konsumentów kampanii donacyjnych, które sprawdziły się w Europie, w tym w Polsce, zostaną zastosowane na całym świecie.

    Mastercard i WFP współpracują od 2012 r. w celu dostarczania innowacyjnych rozwiązań służących przeciwdziałaniu głodowi. Mastercard angażuje posiadaczy kart oraz partnerów biznesowych, banki, akceptantów do zbierania środków na potrzeby programów WFP, z których finansowane są zakupy odżywczych posiłków dla uczniów w szkołach. Firma pomogła też WFP w umocnieniu dostaw “żywności cyfrowej” tak, aby uchodźcy oraz inni ludzie będący w potrzebie mogli uzyskać dostęp do niezbędnej im żywności z rynków lokalnych. W styczniu 2017 r. prezes Mastercard Ajay Banga otrzymał od WFP nagrodę „Hunger Hero” w uznaniu za ogromne zaangażowanie w dążeniu do osiągnięcia celu związanego z eliminacją głodu na świecie.

    ŹródłoMasterCard
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG oferuje niezwykłe doświadczenie stylu życia we współpracy z Moooi na Milan Design Week

    LG Electronics, we współpracy z holenderską marką lifestyle’ową premium Moooi, prezentuje wystawę „A Life Extraordinary” na Milan Design Week...