GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Jak polskie firmy wykorzystują efektywność SMS-a

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2018-01-12 15:52 - czytano: 625 razy - dodaj komentarz
Jak polskie firmy wykorzystują efektywność SMS-aPolskie firmy najczęściej wykorzystują SMS-y do powiadamiania klienta oraz w kampaniach promocyjnych. Uzyskują konwersję na poziomie kilkunastu procent. Badanie SMSAPI "Komunikacja SMS w firmach” pokazuje praktyki marketingowe blisko 200 firm z 20 branż. W dobie ślepoty banerowej i rosnącego znaczenia kanału mobile wysyłanie wiadomości SMS bezpośrednio do klienta okazuje się receptą na sukces.
REKLAMA
Z raportu platformy SMSAPI "Komunikacja SMS w firmach” rysuje się obraz SMS-a jako narzędzia mogącego znacząco poprawić komunikację z klientem na wielu płaszczyznach.

Informacja i promocja
Komunikacja SMS-owa w firmach często spełnia funkcję informacyjną. Powiadomienia klienta np. o statusie jego zamówienia, wykorzystuje blisko ¾ badanych, a prawie połowa wykorzystuje SMS także do informacji o promocjach lub nowościach. Co piąty podmiot za pomocą wiadomości prowadzi komunikację wewnętrzną, zaprasza odbiorców na wydarzenia lub składa życzenia świąteczne i urodzinowe.

Prawie wszyscy (94 proc.) wysyłają SMS-y do bazy odbiorców zebranej w kanałach własnych, np. przy rejestracji w sklepie, zapisie do newslettera itp. Jedynie 5 proc. firm kupuje bazę zewnętrzną. Co to oznacza? Że klienci doceniają i rozumieją permission marketing - stawiają na działania za przyzwoleniem, bo wiedzą, że takie przynoszą o wiele lepszy efekty.

Kampanie wielokanałowe
Wiadomość tekstowa łatwo wpisuje się w kampanie prowadzone w innych kanałach, trafiając z krótkim, najistotniejszym przekazem bezpośrednio do odbiorcy. Z tego powodu prawie połowa badanych (46 proc.) wykorzystuje SMS-y w łączonych działaniach, głównie z e-mailem, akcją w social mediach czy reklamą online, np. na portalach. Łączenie narzędzi online’owych z wiadomościami tekstowymi pozwala klientowi przejść gładko przez różne etapy zakupu. Przemieszczanie się między narzędziami jest naturalne, a SMS łatwo łączy je ze względu na swoją prostotę i możliwości - skrócone linki, komunikację dwukierunkową.

Rozmowa z klientem
Skuteczny marketing angażuje klienta, wciąga go w interakcję z marką. A SMS to nie tylko wysyłanie komunikatów, ale również narzędzie do dialogu z odbiorcą. Komunikacja dwukierunkowa pozwala na odbieranie odpowiedzi od klienta - stosuje ją 21 proc. firm. Sprawdza się ona szczególnie w przypadku badania opinii poprzez ankietę lub gdy poprzez szybką odpowiedź klient może wykonać konkretne działanie, np. zmienić dzień dostawy zakupów, odwołać wizytę u lekarza czy przedłużyć wypożyczenie książki.

Efektywność SMS-a
Większość wysyłek SMS osiąga konwersję (liczbę wejść na stronę internetową po kliknięciu w SMS lub zakup pod wpływem SMS) na poziomie 0-20 proc. Ponad jedna czwarta badanych deklaruje konwersję 11-20 proc., niemal tyle samo - 5-10 proc. U co piątej firmy wynosi ona 0-5 proc, a co dziesiątej - 21-30 proc. Do pomiaru konwersji firmy stosują różne metody: przede wszystkim wejścia w podany w wiadomości link, średni przyrost sprzedaży po kampanii SMS, wykorzystanie przesłanych kodów rabatowych, a nawet samo otrzymanie odpowiedzi.

- Mimo 25 lat istnienia SMS wciąż ma się dobrze i odgrywa istotną rolę w marketingu mobilnym. Marketerzy widzą w mobile potencjał i wiedzą, że dzięki wiadomości tekstowej mogą być zawsze blisko klienta. Trudno o bardziej bezpośrednie narzędzie komunikacji, które przedrze się przez cyfrowy szum informacyjny. Marketerzy są coraz bardziej świadomi swoich działań, zauważają rolę SMS-a na całej mapie komunikacji, łączą kanały i coraz częściej mierzą efekty działań. - mówi ANDRZEJ OGONOWSKI PR & BRAND MANAGER SMSAPI

Metodologia: W badaniu wzięło udział 188 przedstawicieli firm korzystających z platformy SMSAPI. Odpowiedzi pochodzą z okresu wrzesień-październik 2017.
Źródło: SMSAPI
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: