czwartek, 28 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Innowacyjny 2018 rok w Europ Assistance Polska

    Zobacz również

    Słowa technologia, digitalizacja, czy innowacje będą determinowały wiele działań Europ Assistance Polska w 2018 r. – Kolejny rok z rzędu będzie to dla nas priorytet i zarazem wyzwanie. Gospodarka 4.0 będzie niedługo faktem, technologie rozwijają się i stają powszechnie dostępne. To wpływa na styl życia naszych klientów, ich zachowania oraz oczekiwania względem usług assistance – podkreśla Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

    - Reklama -

    Już w pierwszym kwartale 2018 r. Europ Assistance uruchomi obsługę klientów przy wykorzystaniu narzędzia Messenger BOT. Używany dotychczas głównie w komunikacji prywatnej Facebook Messenger, będzie służył posiadaczowi ubezpieczenia assistance do zgłoszenia zdarzenia, sprawdzenia jego statusu oraz do „chatu”.

    – „BOT” będzie pobierał dane niezbędne do zarejestrowania zgłoszenia, na podstawie których Centrum Alarmowe Europ Assistance Polska skontaktuje się z klientem i zaproponuje najlepsze rozwiązanie. To znacząco przyspieszy i ułatwi proces zgłaszania sprawy – zaznacza Rafał Marczewski, Dyrektor Operacyjny w Europ Assistance Polska.  

    Messenger BOT to kolejny z projektów technologicznych Europ Assistance Polska, które mają na celu usprawnienie realizacji pomocy assistance i przyspieszenie kontaktu z klientem. Jedną z nich jest usługa geolokalizacji dla osób które znajdują się za granicą. Dzięki jednemu kliknięciu w przesłany link, klient przesyła do Centrum Alarmowego dane, które zidentyfikują jego dokładne położenie. To szczególnie przydatne dla klientów, którzy przebywają w momencie zdarzenia w obcym kraju, nie znają języka i mają problem z określeniem lokalizacji w której się znajdują. Klient nie ponosi także dodatkowych kosztów, ponieważ roaming danych w Unii Europejskiej jest bezpłatny.

    Kolejną innowacją jest aplikacja GEO Care, która wykorzystuje GPS i umożliwia dostęp do danych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwe jest m.in. monitorowanie aktualnego położenia i czasu przybycia pomocy drogowej.

    Klienci w 2017 r. chętnie korzystali również z Med Link oraz Home Link. Rozwiązanie to umożliwia śledzenie postępu realizacji usługi assistance medycznego i domowego. Med Link i Home Link są wysyłane do klienta również za pośrednictwem SMS i zawierają link do aplikacji internetowej, gdzie klient ma dostęp do podglądu każdego etapu organizowanej dla niego pomocy.

    Rozwijając usługi assistance które mają być jak najbliżej klienta – możliwe do zrealizowania w modelu „tu i teraz”, należy też pamiętać o drugiej stronie medalu, czyli potencjalnych zagrożeniach jakie może nieść ze sobą technologia, zwłaszcza Internet. Świadomość zagrożeń w cyberprzestrzeni deklaruje 25% Polaków, to o 14% mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Dlatego Europ Assisatnce stworzyła kompleksowe rozwiązanie – Cyber SOS. Zagrożenie i jego konsekwencje mogą być dotkliwe zarówno dla firm jak i klientów indywidualnych. To ochrona transakcji internetowych, danych sprzętu IT czy tak aktualne w czasach fake newsów – bezpieczeństwo tożsamości i reputacji w sieci. W sytuacji cyber mobbingu, czyli pomówienia, zniesławienia lub znieważenia ubezpieczony może skorzystać z m.in. ze wsparcia psychologicznego, czy wypłaty rekompensaty za utratę reputacji internetowej.

    Cyfryzacja procesów, tam gdzie jest to możliwe i uzasadnione, jest osią strategii Europ Assistance Polska – to korzyści w wielu obszarach. Przede wszystkim to podwyższenie jakości usług które otrzymuje klient. Jest to również racjonalizacja kosztów, dzięki czemu oferta będzie mogła być jeszcze bardziej dostępna.

    Nowoczesne technologie są punktem wyjścia do współpracy z najbardziej zaawansowanymi technologicznie partnerami. Wiele polskich firm, szczególnie z branży finansowej, dysponuje technologiami i innowacjami, które są wyjątkowe w skali co najmniej Europy. Dlatego chcąc współpracować z nimi, musimy dostarczać adekwatnie zaawansowane rozwiązania – podsumowuje Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska. 

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sztuczna inteligencja, prawdziwe ryzyko. Jak cyberprzestępcy mogą oszukać AI?

    Użytkownicy ChatGPT generują nawet 100 mld słów dziennie . Tzw. duże modele językowe (large language model, LLM) bazujące na...