czwartek, 28 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    roBoty – digitalowa rewolucja w Banku BGŻ BNP Paribas

    Zobacz również

    Bank BGŻ BNP Paribas w niespełna 2 miesiące zbudował i wdrożył pierwszego robota automatyzującego obsługę kredytów dla przedsiębiorstw. W ciągu 8 miesięcy liczba robotów zwiększyła się do 20, które usprawniają pracę w 20 obszarach Operacji. Bank jest tym samym pierwszym bankiem w Polsce, który wdrożył robotyzację w procesach na taką skalę.

    - Reklama -

    Do końca roku Bank zamierza dwukrotnie zwiększyć zarówno liczbę robotów, jak i procesów, które zostaną zautomatyzowane.

    Pracownicy Operacji codziennie ściśle współpracują z robotami, które w znaczący sposób optymalizują ich pracę. Roboty przejmują najbardziej pracochłonne zadania o dużym wolumenie, co pozwala przede wszystkim na zwiększenie efektywności procesów, daje dużą elastyczność w reagowaniu na rozwój biznesu, a naszym pracownikom umożliwia skupienie się na złożonych zadaniach, wymagających eksperckiej wiedzy – mówi Oktawiusz Kacza, dyrektor Zarządzający Pionu Operacji w Banku BGŻ BNP Paribas.

     „Z robotem” szybciej po kredyt  – nawet o 300 proc.

    Robotyzacja procesów w Banku BGŻ BNP Paribas ma również przełożenie bezpośrednio na klienta. Roboty wspierają m.in. proces kredytowania w Banku w wielu obszarach, m.in. w obszarze mikro, SME, korporacji i w sektorze Agro. Dzięki robotyzacji końcowy etap procesu kredytowania, czyli księgowanie kredytu i wypłata środków, jest w pełni zautomatyzowany. Zaangażowanie robotów na tym etapie przyspiesza proces księgowania nawet o 300 proc. Ponadto, w przypadku niektórych wniosków kredytowych, roboty ułatwiają uzyskanie przez klienta pieniędzy w dniu decyzji przyznania kredytu – kredytobiorca otrzyma pieniądze zaksięgowane na jego koncie tego samego dnia.

    Efekty robotyzacji widać od ręki
    Od początku wdrożenia programu (maj 2017 r.), tylko w segmencie mikro, przy udziale robotów zostało zrealizowanych blisko 6 tys. dyspozycji dotyczących wniosków kredytowych, rejestracji umowy i uruchomienia środków, związanych z przyznaniem kredytu. Łącznie dla klientów firmowych roboty uruchomiły środki dla ponad 10 tys. wniosków kredytowych i zaksięgowały 1100 gwarancji.

    Obecnie roboty realizują zadania wielu obszarów Operacji związane również z obsługą rachunków, płatności, zajęć egzekucyjnych, finansowania handlu czy rynków finansowych. Czas realizacji dyspozycji obsługiwanych we współpracy ludzi i robotów udało się skrócić od 30 do 70 proc. Obecnie wykonywana praca przez roboty odpowiada pracy blisko 40 pracowników.

    Robotyzacja to oszczędność czasu i większa dokładność
    Implementacja robotów w Banku BGŻ BNP Paribas w oparciu o technologię Robotic Process Automation (RPA) znacznie poprawiła efektywność w procesach operacyjnych. Zapewniają one wyższą jakość, gdyż nie popełniają błędów. Roboty mogą pracować w trybie ciągłym, 24h/7, przetwarzając duże wolumeny zadań. Ich proces implementacji jest stosunkowo szybki, ponieważ pracują na tych samych aplikacjach co pracownicy, nie wymagają dodatkowych zmian w systemach IT, a co istotne operacje wykonują kilka razy szybciej.

    W planach usprawnienia w procesach i ich zwiększenie
    Robotyzacja w Banku BGŻ BNP Paribas, pod względem skali wdrożenia, jest wiodąca na rynku. Od samego początku objęto nim cały obszar Operacji, analizując wszystkie procesy, w których istnieje potencjał dla robotów. Obecnie, dzięki tej technologii zautomatyzowanych jest 20 zróżnicowanych procesów, od odnowień kredytów, poprzez generowanie zaświadczeń dla klienta (np. zwolnienie hipoteki), obsługę zajęć egzekucyjnych, a także przesyłanie maili do klientów z załączoną gwarancją bankową.

    Prace nad zwiększeniem liczby robotów i procesów do jakich zostaną wdrożone wciąż trwa. W planach Banku jest podwojenie w tym roku liczby zautomatyzowanych procesów. Do końca trzeciego kwartału 2018 roku roboty będą obecne we wszystkich jednostkach Operacji, a w następnych krokach będą implementowane również w innych obszarach banku, takich jak Compliance, Finanse, Bezpieczeństwo czy HR.

    Jednocześnie doskonalimy wykorzystywane rozwiązania, które będą poszerzane w kolejnych etapach o mechanizmy sztucznej inteligencji (AI). Rozwój i zarządzanie technologią oraz całą „farmą” robotów są prowadzone wewnątrz Banku. Zbudowaliśmy dedykowaną, innowacyjną jednostkę Robotic Center of Excellence, która zarówno tworzy roboty, jak i czuwa nad ich bezawaryjnym działaniem każdego dnia – dodaje Oktawiusz Kacza.

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sztuczna inteligencja, prawdziwe ryzyko. Jak cyberprzestępcy mogą oszukać AI?

    Użytkownicy ChatGPT generują nawet 100 mld słów dziennie . Tzw. duże modele językowe (large language model, LLM) bazujące na...