wtorek, 23 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

    Zobacz również

    Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi. Smarfony to w tej chwili nieodłączny element naszej codzienności. Nosimy je przy sobie niemal non stop, zabieramy do kuchni, łazienki, nawet do łóżka.

    - Reklama -

    Druga odsłona badania Smart(fonowe) relacje dla Huawei pokazuje, że aż 67% badanych jest gotowych zrezygnować z telewizji, jeśli jej oglądanie miałoby oznaczać rozstanie ze smartfonem. Aż 72% zadeklarowało, że zrezygnuje z jedzenia słodyczy przez miesiąc, jeśli mieliby wybierać między nimi a telefonem.

    Smartfon mniej ważny od ludzi
    Okazuje się jednak, że kiedy zaczyna chodzić o podtrzymywanie prawdziwych relacji z ludźmi, stosunek do telefonów zmienia się – postrzegane są jako urządzenia, które mają nam te relacje ułatwiać, ale nie zastępować. 77% badanych stwierdziło, że wołałoby przestać korzystać ze smartfonu, niż zrezygnować z intymnych relacji z partnerem na pół roku. Badanie pokazuje też, że potrafimy przedłożyć relacje z przyjaciółmi i dziećmi nad telefon. Aż 81% zrezygnuje ze smartfonu dla wyjścia z przyjaciółmi, a 89% poświęci go dla zabawy z dzieckiem (pytanie dotyczyło rodziców dzieci do lat 12).

    Technologia w służbie relacji
    Niektórzy uważają, że korzystanie ze smartfona zabija relacje między ludźmi szybciej niż trwa wyjęcie go z kieszeni. Jednak urządzenia mobilne mogą mieć pozytywny wpływ na związki – pozwalają nam na częsty, nierzadko intymny kontakt z partnerem. Sondaż przeprowadzony na zlecenie Huawei pokazuje, że jesteśmy uzależnieni nie od urządzeń, ale od osób, z którymi możemy być blisko dzięki ich pośrednictwu – komentuje Tomasz Sobierajski, socjolog. – Narzekanie na to, że ludzie używają smartfonów, uważam za gnuśne i zbędne. Warto się zastanowić, dlaczego smartfony tak szybko przyjęły się pod niemalże każdą szerokością geograficzną. Moim zdaniem dlatego, że stworzyli je ludzie dla ludzi, i zrobili to po to, żeby ułatwić nam życie, pracę, wesprzeć relacje. Zadaniem dla socjologów i humanistów jest edukowanie ludzi, jak mądrze można korzystać z technologii. Jak robić to, żeby nie krzywdzić nikogo oraz nie zaburzać naturalnych procesów społecznych i komunikacyjnych – dodaje Sobierajski.

    Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w styczniu 2018 roku, jest częścią kampanii #AddictedToYou, w której globalny producent smartfonów zachęca do refleksji nad naszym przywiązaniem do telefonów i nad ilością poświęcanego im czasu i uwagi. Kampanię promuje film reklamowy, w którym główne role zagrali w nim młody aktor Krzysztof Bagiński oraz modelka Cleo Ćwiek. Film pokazuje historię zakochanych ludzi, którym telefon pozwala być razem mimo dzielącej ich odległości. W tej historii przywiązanie do telefonu, potrzegane z zewnątrz jako uzależnienie, okazuje się służyć ważnym celom. Link do filmu: #AddcitedToYou

    ŹródłoHuawei
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS Diaxid 605F i 605 ARGB – kompaktowe obudowy komputerowe już w ofercie

    W pełni kompaktowe, eleganckie, a co najważniejsze - oferujące świetną wentylację oraz kompatybilność z zestawami chłodzenia wodnego AIO z...