piątek, 19 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Smart TV w centrum domowego ekosystemu

    Zobacz również

    W ubiegłym roku więcej niż 7 na 10 sprzedanych na świecie telewizorów Samsung stanowiły modele „inteligentne”. Według badań rynkowych przeprowadzonych przez IHS Markit sprzedaż takich urządzeń na rynku globalnym przekroczyła już 60%. Biorąc pod uwagę, że w 2013 roku odsetek ten wynosił 35% jest to wzrost znaczący. Wynik ten odzwierciedla rosnący popyt na łatwe w obsłudze, przystępne i inteligentne urządzenia. Firma Samsung od wielu lat rozwija możliwości swoich telewizorów również

    - Reklama -

    w tym zakresie. W Nowym Jorku wiosną zaprezentowano telewizor QLED z dodaną m.in. sztuczną inteligencją (AI) oraz Internetem Rzeczy (IoT). W przyszłości użytkownicy mogą także liczyć na uproszczoną i bardziej intuicyjną obsługę – począwszy od pierwszego uruchomienia, przez konfigurację, aż po łączenie i współpracę z innymi urządzeniami. Co więcej, telewizory pozwalają teraz nie tylko przesyłać treści na podłączone urządzenia, ale także zarządzać nimi. To efekt prac firmy Samsung, których celem jest poprawa doświadczeń użytkownika i coraz lepsze dopasowanie do jego oczekiwań. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu rozwiązań, takich jak Bixby1 czy spójna platforma IoT.  

    Łatwa i szybka konfiguracja
    W przypadku nowego telewizora pierwszy krok to oczywiście konfiguracja systemu. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań, w tym roku podczas wprowadzania ustawień, telewizor2 automatycznie połączy się ze smartfonem Samsung użytkownika (lub jakimkolwiek innym jego urządzeniem z zainstalowaną aplikacją SmartThings) i rozpocznie konfigurację. Informacje sieciowe, takie np. jak hasła do usług VOD czy serwisów muzycznych ze smartfona zostaną udostępnione, a telewizor natychmiast połączy się z tą samą siecią Wi‑Fi w której pracuje telefon. Co więcej jeśli smartfon użytkownika jest już podłączony do konta Samsung, ta informacja także zostanie przekazana do telewizora.

    Już na etapie konfiguracji użytkownik może wybrać, z których aplikacji zainstalowanych na telefonie chce korzystać na swoim Smart TV. Aby ułatwić nawigację w przyszłości, ulubione „appki” można dodać do ekranu głównego, by zawsze mieć je pod ręką. Zostanie też udostępniona funkcja Effortless Login, która udostępni dane logowania z telefonu i zapamięta je. Telewizor QLED umożliwia również natychmiastowy dostęp do ulubionych mediów społecznościowych i streamingowych aplikacji muzycznych.

    IoT: jedna aplikacja dla wielu urządzeń 
    Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez dostawcę rozwiązań biznesowych, firmę CSG z maja 2018 roku na grupie 2000 osób, 9 na 10 konsumentów posiada już urządzenia obsługujące IoT, a połowa kupujących oczekuje, że Internet Rzeczy uprości wykonywanie różnych prac domowych. Mimo to procedura podłączania telewizora do urządzeń peryferyjnych dla wielu osób jest uciążliwa. Telewizory QLED z 2018 roku raz na zawsze poradziły sobie z tym problemem za pomocą SmartThings3 – zintegrowanej platformy IoT.

    Jak korzystać ze SmartThings?
    Użytkownik może włączyć aplikację SmartThings4 na smartfonie i wybrać opcję „Dodaj urządzenie”, by automatycznie wyszukać wszystkie znajdujące się w domu, obsługujące IoT sprzęty, z którymi można się połączyć, np. urządzenia AGD, jak pralki czy lodówki. W takich połączonych domach informacje dotyczące poszczególnych urządzeń można bez trudu sprawdzić na największym w domu ekranie za pomocą dedykowanego panelu IoT. Tym samym telewizor przekształca się w domowe centrum dowodzenia: użytkownik może np. podejrzeć czas pozostały do zakończenia cyklu prania, naładować i uruchomić odkurzacz PowerBot czy zobaczyć, co kryje się w lodówce Family Hub.

    Nowy rodzinny komunikator w sercu domu
    Dzięki nowej aplikacji Galeria, która znajduje się na telewizorze, widzowie będą mogli szybko i łatwo przejrzeć zdjęcia i filmy zarejestrowane na smartfonie. Fotografie i wideo można przesłać do połączonej z kontem użytkownika Chmury Samsung i obejrzeć na dużym ekranie. Na przykład zdjęcia zrobione smartfonem podczas podróży można natychmiast udostępnić rodzinie. Aplikacja Galeria umożliwia też wyświetlenie tych samych treści na lodówce Family Hub.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung Electronics liderem globalnego rynku Digital Signage 15. rok z rzędu

    Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w...