Google, Facebook oraz YouTube – to najczęściej przeglądane strony internetowe w telefonach komórkowych w 2011 roku – wynika z raportu „Stan sieci mobilnej” przygotowany na podstawie danych Opery Mini. Na podium znalazły się wyszukiwarka, serwis społecznościowy i serwis wideo: Google, Facebook i YouTube. Strony, które obniżyły loty, to przede wszystkim sklepy z aplikacjami i starsze serwisy społecznościowe jak Orkut.
Najpopularniejsze na świecie strony wśród użytkowników Opery Mini AD 2011:
- 1. google.com
- 2. facebook.com
- 3. youtube.com (+ 1)
- 4. vkontakte.ru (- 1)
- 5. odnoklassniki.ru
- 6. yandex.ru
- 7. wikipedia.org (+ 4)
- 8. my.opera.com
- 9. yahoo.com (- 2)
- 10. twitter.com (+2)
Dane pochodzą z okresu pomiędzy listopadem 2010 r. a listopadem 2011 r.
Po długim okresie szybkiego wzrostu w Azji, rok 2011 oznaczał dynamiczny wzrost dla kolejnego regionu – Ameryki Łacińskiej. Nastąpił tam wzrost liczby użytkowników aż o 247% w porównaniu z 2010 r. To znacznie więcej niż wzrost w Afryce (145%) i Azji (138%).
W listopadzie było na świecie ponad 144,6 milionów użytkowników Opery Mini, co oznacza wzrost o 3,3% w skali miesiąca i 80,6% w skali roku. W ciągu roku podwoiła się natomiast roku liczba przeglądanych w Operze Mini stron – wzrost o 98,2%.