Komórkowa wersja nk.pl umacnia swoją pozycję w polskim internecie mobilnym. Szacunki NK i Opera Software wskazują, że mobilne wersje NK generują nawet 10 proc. wszystkich odsłon mobilnego internetu w Polsce. Zestawienie Nettrack z lutego 2011 wskazuje, że w Polsce jest 16,3 mln internautów. Według badania Reasearch.NK z kwietnia 23 proc. internautów korzysta z sieci również przez urządzenia mobilne.
Porównując wyniki można wyliczyć, że w Polsce jest w sumie 3,75 mln mobilnych internautów. Według raportu Opery „Stan sieci mobilnej” na jednego internautę mobilnego przypadła w Polsce 308 odsłon. Daje to 1 150 000 000 wszystkich odsłon generowanych w Polsce przy 118 000 000 odsłon generowanych w NK (dane wewnętrzne portalu). Po porównaniu wyników, okazuje się, że około 10 proc. odsłon w całym polskim mobilnym internecie może być generowane w portalu nk.
– Według raportu Opery „Stan sieci mobilnej” na jednego internautę mobilnego w Polsce przypadło w kwietniu 308 odsłon. Jeśli chodzi o unikalnych użytkowników Opery Mini w Polsce, to z NK skorzystało aż 36% z nich. – mówi Sławomir Sochaj, Communications Manager w Opera Software.
– Nasi Użytkownicy mogą znaleźć w portalu bardzo dużo interesujących treści, przekłada się to na znaczne ilości generowanych przez nich odsłon. Jak pokazuje analiza zachowań internautów, wersje mobilne NK służą nie tylko do odbioru ale także coraz częściej do nadawania informacji do swoich znajomych. Staramy się, aby ich potrzeby względem bieżącej komunikacji były realizowane właśnie przez NK. – mówi Michał Pawlik, główny analityk NK.
Ostatnio opublikowanymi wersjami NK w komórce są aplikacje Android oraz NK Touch dla telefonów Nokia z ekranem dotykowym. Wraz z ich premierą NK oraz Opera Software zapoczątkowali akcję „NK na wakacjach”. Jest ona skierowana do osób, które nie znają jeszcze dobrze mobilnego internetu. Na stronie http://nk.pl/nawakacjach Użytkownicy mogą skorzystać z symulatora wersji Lajt. Dzięki temu, łatwo sprawdzą, jak zadziała NK w ich komórkach.