Na koniec 2012 roku 16 tys. uczniów skorzystało z projektów edukacyjnych firmy Ericsson. To ponad trzy razy więcej niż jeszcze w 2011 roku. Wzorując się na sukcesie programu „Connect to Learn” w Afryce, firma Ericsson rozpoczęła nowe projekty związane z nauczaniem opartym o technologie w chmurze m.in. w Brazylii, Indiach i Chinach. Około 70% dziewcząt w niektórych krajach Afryki Subsaharyjskiej nigdy nie osiąga wykształcenia średniego.
Według UNESCO, jeden dodatkowy rok wykształcenie zwiększa indywidualne zarobki aż o 10%. Dla młodych ludzi w Afryce i innych rozwijających się regionach, technologie teleinformatyczne mogą odgrywać rolę w ułatwianie dostępu do wysokiej jakości edukacji poprzez innowacyjne programy m.in. oparte o technologie w chmurze oraz łączące ze sobą szkoły w różnych częściach świata.
W odpowiedzi na wyzwania związane z dostępem do szkół średnich, w 2010 r. wystartowała inicjatywa „Connect to Learn”. Projekt realizują wspólnie: Ericsson, Instytut Ziemi Uniwersytetu Columbia oraz Millennium Promise. Celem „Connect to Learn” jest zapewnienie wysokiej jakości zasobów edukacyjnych przy użyciu mobilnego internetu i technologii opartych o chmurę.
Podczas gdy Milenijne Cele Rozwoju ONZ koncentrowały się na edukacji podstawowej, Ericsson i partnerzy zidentyfikowali lukę w szkolnictwie średnim. Według UNESCO, 200 mln młodych ludzi nie ma podstawowych umiejętności czytania i umiejętności liczenia niezbędnych do poznania dalszych umiejętności do pracy.
W 2012 roku program „Connect to Learn” został rozszerzony o dwanaście szkół na terenie sześciu krajów: Ghany, Tanzanii, Kenii, Ugandzie, Malawi i Senegalu. Nowe programy informatyczne rozpoczęły się również w szkołach w Dżibuti, w Brazylii, Chile, Sudanie Południowym, Indiach i Chinach. Obecnie z programów edukacyjnych firmy Ericsson korzysta 16 tys. uczniów.