Dzisiaj opublikowano wyniki za pierwszy kwartał 2022 roku. Wnioski? Jest bardzo dobrze:
Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) (+6% r/r) osiągnęła poziom 16,09 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych (+5% r/r) wyniosła 12,473 mln. Znaczący wzrost (+81% r/r) liczby abonentów usług dla domu (Play NOW TV i FBB) do 293 tys.
Wzrost przychodów z usług mobilnych (+5,5% r/r) do 1,05 mld zł, przy całkowitych przychodach ogółem na poziomie 1,77 mld zł. Wskaźnik EBITDAaL wyniósł 838 mln zł.
Dalsza rozbudowa sieci – przybyło 959 stacji bazowych (r/r), co zwiększyło ich liczbę do 9 866
Wsparcie dla Ukrainy – zespół Play jako pierwszy z operatorów zareagował, aby zapewnić obywatelom Ukrainy przybywającym do Polski zorganizowaną pomoc na granicy, bezpłatne połączenia oraz dostęp do niezbędnych informacji w języku ukraińskim w tym niezwykle trudnym okresie
A o wynikach kilka słów powiedział Prezes, Jean Marc Harion: – Wyniki pierwszego kwartału udowodniły, że zespół Play wykazuje się wyjątkowymi umiejętnościami i zaangażowaniem, aby pozostać blisko naszych klientów i rozwijać nasz biznes. Zaowocowało to dalszym wzrostem bazy abonentów usług mobilnych i domowych oraz przekroczeniem progu 16 milionów klientów. Kontynuowaliśmy również, w niespotykanym dotąd tempie, rozbudowę naszej nowoczesnej infrastruktury, aby jeszcze bardziej podnieść jakość naszej sieci zarówno w domu jak i poza nim. Jestem również niezmiernie dumny z postawy zespołu Play solidaryzującego się z obywatelami Ukrainy. Po 7 godzinach od rozpoczęcia wojny, uruchomiliśmy wsparcie na wielu poziomach. Bazując na silnych fundamentach i przejęciu UPC Polska, realizujemy nasze ambicje stworzenia nowej jakości na polskim rynku telekomunikacyjnym z korzyścią dla klientów i rozwoju społeczeństwa i cyfrowej gospodarki.