środa, 2 kwietnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    1,86 mln zł kary dla Plusa za 29 gr „do wszystkich”

    Zobacz również

    „29 groszy za minutę do wszystkich” – to hasło reklamowe komórkowej sieci Plus, które zakwestionowała UOKiK. Za wprowadzanie konsumentów w błąd na przedsiębiorcę została nałożona kara blisko 1,86 mln zł. Postępowanie przeciwko Polkomtel zostało wszczęte w grudniu 2010 roku w związku z zawiadomieniem złożonym UOKiK. Wątpliwości wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 gr za minutę do wszystkich.

    - Reklama -

    Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania.

    Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń. W opinii urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję – nie zawierać umowy.

    Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową blisko 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna – przedsiębiorca może się odwołać do sądu.

    ŹródłoUOKiK
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

    W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium...