„29 groszy za minutę do wszystkich” – to hasło reklamowe komórkowej sieci Plus, które zakwestionowała UOKiK. Za wprowadzanie konsumentów w błąd na przedsiębiorcę została nałożona kara blisko 1,86 mln zł. Postępowanie przeciwko Polkomtel zostało wszczęte w grudniu 2010 roku w związku z zawiadomieniem złożonym UOKiK. Wątpliwości wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 gr za minutę do wszystkich.
Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania.
Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń. W opinii urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję – nie zawierać umowy.
Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową blisko 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna – przedsiębiorca może się odwołać do sądu.