W lipcu liczba klientów logujących się do bankowości mobilnej Santander Bank Polska przekroczyła 2 miliony, z tego ponad ok. 800 tysięcy skorzystało wyłącznie z tej metody dostępu do banku. Dane Santander Bank Polska wskazują, że klienci coraz chętniej korzystają z bankowości w telefonie. Wg danych na koniec czerwca liczba transakcji mobilnych wzrosła o 50% rok do roku, a liczba przelewów natychmiastowych, które można realizować bezpłatnie, o 57 %.
Natomiast o 24% wzrosła liczba standardowych przelewów realizowanych w bankowości mobilnej. Tylko w czerwcu bieżącego roku klienci Santander Bank Polska zlecali poprzez smartfona niemal 4,9 milionów przelewów złotowych.
Aplikacja ułatwia codzienne bankowanie – można przy jej pomocy m.in. płacić telefonem, realizować przelewy BLIK na numer telefonu lub wypłacać gotówkę z bankomatu bez karty. Aplikacja umożliwia także m.in. skanowanie kodów QR do płatności oraz wymianę walut w mobilnym kantorze.
Natomiast wśród funkcji dodatkowych, dostępnych w Santander mobile, klienci najczęściej kupują bilety komunikacji miejskiej oraz opłacają postój w strefach płatnego parkowania. Korzystają też z usługi Autopay, pozwalającej płacić za przejazd autostradą bez konieczności zatrzymywania się na bramkach. Ponadto, mogą oni poprzez aplikację m.in. doładować telefon, kupić kwiaty, zamówić taksówkę czy wesprzeć jeden z celów charytatywnych.
Ponadto aplikacja Santander mobile umożliwia też kontakt on-line z doradcą – w formie wideo lub audio oraz czatu. Co ważne, już od 2014 roku, rozmowa wideo możliwa jest także w Polskim Języku Migowym.
Santander Bank Polska rozwija także otwartą bankowość – w aplikacji klienci mogą sprawdzić stan swoich kont w siedmiu bankach oraz inicjować z nich przelewy, co ułatwia planowanie wydatków.
Bank oferuje też darmową usługę CyberRescue, dającą całodobową ochronę w sieci.