Spółka Multimedia Polska ma już 20 tys. klientów usługi połączeń telefonicznych WLR, z czego 20% to klienci biznesowi. Liczba abonentów usługi telefonii rośnie o około 15-17% rok do roku, mimo odwrotnego trendu w branży. Dobre wyniki w obszarze telefonii dla klientów biznesowych potwierdza średni przychód na abonenta (ARPU), który w całym segmencie biznes jest 3-krotnie wyższy od ARPU z klienta indywidualnego.
– Przychody uzyskane z usług świadczonych klientom biznesowym mają znaczący wpływ na wyniki finansowe segmentu telefonii stacjonarnej. W pierwszym półroczu tego roku wyniosły 65 mln zł, z czego 50%, czyli ponad 32 mln, przypadło właśnie na biznes – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
Wynika to przede wszystkim z dużego ruchu generowanego przez firmy, opłat za dzierżawę urządzeń abonenckich (takich jak centrale abonenckie, telefony VoIP z rozbudowanymi funkcjami dodatkowymi), a także opłat za usługi dodatkowe, takie jak wydzielone sieci korporacyjne VPN, telekonferencje, poczta głosowa, czy przekierowanie połączeń.
Na liście klientów biznesowych znajdują się m.in.: organy administracji publicznej, uczelnie i szkoły (m.in. Uniwersytet Mikołaja Kopernika), duży przemysł (m.in. Huta Stalowa Wola), przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe i usługowe (m.in. Black Red White SA) oraz instytucje finansowe i banki (m.in. Eurobank). Multimedia dysponują obecnie przedstawicielstwami handlowymi w 18 głównych miastach Polski, mają dedykowaną infolinię dla biznesu 244 244 222, serwis techniczny świadczony 24 godziny na dobę i osobistych doradców klientów biznesowych.