Mija dokładnie 20 lat od rynkowego debiutu marki Era GSM, a tym samym również początku cyfrowej rewolucji w komunikacji. Mobilna telefonia, a później również Internet na zawsze zmieniły oblicze komunikacji, model spędzania czasu i prowadzenia biznesu. 16 września 1996 roku pierwsi klienci w Polsce zostali aktywowani w komercyjnej sieci GSM. Telefon komórkowy, który jeszcze przez kilka lat był bardziej ciekawostką czy gadżetem, zaczął powoli zmieniać świat.
Z urządzenia, które „fajnie było mieć” telefon ewoluował do pozycji nieodłącznego atrybutu w prowadzeniu biznesu, rozrywce i komunikacji. Sieć T-Mobile, wcześniej znana jako Era, była od samego początku aktywnym uczestnikiem tej ewolucji. Poczynając od wdrażania nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym polski rynek szybko nadrobił kilkuletnie opóźnia, przeszliśmy wraz z klientami do roli europejskich liderów innowacji. Dzisiaj T-Mobile jest siecią, za którą stoi 20 lat doświadczenia rynkowego i najnowocześniejsze na rynku technologie. Ponad 11 milionów klientów może korzystać z największej w Polsce, obejmującej ponad 97% populacji sieci LTE i obejmującej swoim zasięgiem ponad 99% populacji sieci 3G. Osiągnięcie tak wysokiej dostępności usług w najlepszych w danym momencie technologiach było i jest możliwe dzięki ponad 30 mld złotych inwestycji w infrastrukturę, IT i częstotliwości. Szereg badań jakościowych wskazuje, że T-Mobile oferuje najwyższą jakość usług swoim klientom, a dzięki wsparciu całej Grupy Deutsche Telekom, która jest właścicielem T-Mobile Polska, może oferować klientom, technologie, usługi i oferty niedostępne u innych operatorów.
20 lat historii firmy to szereg cywilizacyjnych skoków, w których firma uczestniczyła wraz z klientami, również tymi 53, którzy podpisali umowę dokładnie dwie dekady temu i są z nami do dzisiaj, ale też codzienne świadczenie usług 24 godziny na dobę. Przez ten cały czas klienci wydzwonili ponad 170 mld. minut, czyli 330 tysięcy lat i wysłali SMSy, których długość mogłaby odpowiadać 483 mln. egzemplarzy Biblii. Był to możliwe dzięki stałej rozbudowie infrastruktury sieciowej i IT oraz pracy tysięcy ludzi zatrudnionych w firmie i firmach współpracujących.
Najlepszym sposobem na uczczenie dwóch dekad historii jest dalsze jej tworzenie. Wiek i doświadczenie stoi po stronie T-Mobile. Ale po stronie T-Mobile stoi również niekończący się pęd ku rozwojowi i innowacjom, tak, aby już dziś być gotowym na potrzeby jutra. Elementami tego przygotowania jest najnowsza oferta z SuperNetem, czy inwestycje w rozbudowę infrastruktury. Są też projekty innowacyjne jak centrum Innowacji Hub:raum, które poszukuje najciekawszych startupów w całej środkowej i wschodniej Europie żeby przyciągnąć je do Polski. Są wreszcie usługi, które będą kolejno wdrażane w sieci T-Mobile – na początek VoLTE i VoWiFi, które zredefiniują na nowo dostępność i jakość usług głosowych, a w dalszej perspektywie sieć 5G, do której preludium był zorganizowany wraz z firmą Nokia pokaz LTE Advanced, podczas którego pobity został rekord prędkości 1.2 Gbps.
kejti
mysle, ze juz nie ma miejsca na scieme i taka kampania musi zapewniac wielkie zmiany. przyjrze sie jej i zobaczymy.
nowości
Ja to dosyć sceptycznie podchodzę do tych wszystkich nowości. No ale zobaczymy jak to się dalej rozwinie. Na pierwszy rzut oka oferty wygladają ok. Ciekaw jestem jak wejdzie wdrażanie VoLTE i VoWiFI i jak to zadziała w praktyce.