piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    20 najważniejszych kompetencji dobrego informatyka

    Zobacz również

    Według pracodawców do najważniejszych kompetencji pracowników w branży informatycznej należą obecnie: język angielski, umiejętność współpracy, orientacja na klienta, uczciwość oraz zaangażowanie. W perspektywie pięciu kolejnych lat sytuacja znacznie się nie zmieni. Wśród pięciu najbardziej cenionych cech znajdą się: współpraca, troska o jakość, umiejętność uczenia się, znajomość języka angielskiego oraz zaangażowanie.

    - Reklama -

    Co ciekawie, większość wymienianych przez pracodawców kompetencji należy do grupy tzw. „umiejętności miękkich”. Oznacza to, że potencjalni pracownicy powinni zadbać nie tylko o zdobywanie kompetencji technicznych, ale także o rozwój bardziej uniwersalnych cech i umiejętności.

    Dwadzieścia najważniejszych kompetencji w branży informatycznej obecnie (2015 rok) i w przyszłości (2020 rok)
    miejsce w
    rankingu
    2015 2020
    1 język
    angielski
    współpraca
    2 współpraca troska
    o jakość
    3 orientacja
    na klienta
    uczenie
    się
    4 uczciwość język
    angielski
    5 zaangażowanie zaangażowanie
    6 nastawienie
    na rozwój techniczny
    znajomość
    metodologii Agile w zarządzaniu projektami
    7 troska
    o jakość
    informacja
    zwrotna
    8 uczenie
    się
    zdolności
    analityczne
    9 organizowanie
    pracy własnej
    orientacja
    na klienta
    10 orientacja
    na cele
    nastawienie
    na rozwój techniczny
    11 informacja
    zwrotna
    orientacja
    na cele
    12 innowacyjność/kreatywność testowanie
    oprogramowania
    13 zdolności
    analityczne
    uczciwość
    14 znajomość
    metodologii Agile w zarządzaniu projektami
    organizowanie
    pracy własnej
    15 testowanie
    oprogramowania
    zarządzanie
    projektem
    16 język
    niemiecki
    nowe
    trendy
    17 komunikacja
    ustna
    innowacyjność/kreatywność
    18 systemy
    kontroli wersji
    dokumentacja
    techniczna
    19 ogólna
    wiedza techniczna i inżynierska
    radzenie
    sobie ze stresem
    20 nowe
    trendy
    inicjatywa/przedsiębiorczość
    Opracowanie Sedlak & Sedlak na podstawie Bilansu kompetencji branży informatycznej

    Oczekiwania pracodawców nie zawsze idą w parze z rzeczywistymi kompetencjami informatyków. Za najważniejsze, a równocześnie najtrudniejsze do pozyskania kompetencje, uznano umiejętność współpracy, orientację na klienta, zaangażowanie, a także innowacyjność/kreatywność oraz komunikację ustną.

    Źródłobankier.pl
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Średnio 455 osób rocznie ginie w pożarach budynków

    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji złożyło projekt rozporządzenia, w ramach którego obowiązkowa będzie instalacja autonomicznego czujnika dymu lub tlenku...