piątek, 26 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    E-sklepy odkryły na nowo programy lojalnościowe

    Zobacz również

    Zbieraniem naklejek, pieczątek i punktów zajmuje się już większość Polaków, choć głównie podczas zakupów tradycyjnych. Tymczasem rozwiązanie to coraz chętniej adaptuje handel internetowy, aby przedłużyć czas dobrej koniunktury. Przez dwie dekady e-handel zdobył w Polsce popularność głównie jako sposób, by kupować taniej niż w zwykłych sklepach. Z tym stereotypem udało już się zerwać, ale wiele wskazuje na to, że po ostatnich zawirowaniach

    - Reklama -

     wywołanych pandemią przynajmniej do końca roku sieciowe zakupy zdominują nowi klienci szukający produktów w jak najniższej cenie.

    Artur Halik, Head of Sales w Shoper, analizując zachowania nowych e-konsumentów, którzy pojawiają się na rynku wraz “nową normalnością”, wyróżnił m.in. profil “poszukiwacza okazji”. Tacy kupujący chętniej porzucą zapełniony koszyk, aby przed dokonaniem zakupu sprawdzić jeszcze cenę w porównywarce i już na starcie będą oczekiwali rabatu i darmowej dostawy.

    Sprzedawcy internetowi, chcąc zatrzymać u siebie falę nowych klientów, coraz chętniej sięgają po narzędzie dobrze znane w tradycyjnym handlu i usługach – programy lojalnościowe. Na platformie Shoper używa ich już 10 proc. sklepów. Rozwiązanie dostępne jest dla wszystkich w ramach abonamentu na sklep. Zasady działania programu można dopasować do własnych preferencji i skonfigurować go w przeciągu kilkunastu minut.

    U nich to już działa

    Spośród sprzedawców korzystających z oprogramowania Shoper, którzy prowadzą dla klientów programy lojalnościowe, blisko 2/3 umożliwia wymianę zgromadzonych w nich punktów na rabaty na przyszłe zakupy, a pozostali na konkretne produkty w sklepie. Zasady gromadzenia punktów są zazwyczaj proste i przejrzyste, np. w sklepie Towarnafestyny.pl otrzymuje się je za każde wydane 10 zł, a zakup na kwotę 100 zł daje 1 zł rabatu przy kolejnym zamówieniu.

    – Zależnie od branży i charakteru sklepu sprzedawcy mogą sobie pozwolić na mniej lub bardziej hojne prezenty dla powracających klientów, choć muszą pamiętać, że program lojalnościowy sam w sobie nie będzie dla nich kluczowy przy podejmowaniu zakupowych decyzji. Stanowi on jednak świetny dodatek dla dobrej obsługi klienta i doskonale dopełnia inne działania marketingowe. Niektóre sklepy na naszej platformie sprytnie wpisują programy lojalnościowe w budowanie wizerunku marki. Na przykład sklep z akcesoriami akwarystycznymi Trzmiel zachęca, by zbierać “trzmieliki”, a sklep Fridge namawia do zbierania kwiatów, przypominając przy okazji, że oferowane w nim kosmetyki pochodzą z naturalnych ekstraktów roślinnych – wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

    Okazja, by się lepiej poznać

    Programy lojalnościowe w sieci zyskują popularność, w miarę jak sprzedawcy zaczynają rozumieć, że powinni zatrzymać u siebie jak najwięcej z tegorocznego wiosennego napływu klientów do sklepów internetowych.

    – Do zbierania pieczątek na 10-tą kawę gratis wystarczy tekturowy kupon. W sieci klient, który chce uzbierać punkty na nagrodę, musi założyć w sklepie konto. Przy tym dzieli się swoimi danymi osobowymi, jak płeć i wiek, ale też podaje adres e-mail lub numer telefonu. Te ostatnie dają sprzedawcy możliwość informowania klientów o specjalnych ofertach. Dwa pierwsze pozwolą na dopasowanie promocji do profilu odbiorcy, np. nowej kolekcji dla kobiet czy młodzieży lub wysłania kodu rabatowego z okazji urodzin. O ile tylko sklep robi to zgodnie z RODO i dobrymi praktykami, ma okazję dać się klientowi zapamiętać i przedłużyć miłe doświadczenie zakupowe tak, by następnych zakupów z tej kategorii, kupujący nie zaczynał od wyszukiwarki internetowej, tylko wszedł przez otrzymany wcześniej link na adres ulubionego sklepu – zauważa Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager SMSAPI.

    5 pomysłów jak zachęcić klienta do przystąpienia do programu lojalnościowego:

    • Baner na stronie głównej sklepu lub pop-up – ale nienachalny i z widocznym przyciskiem zamknięcia wyskakującego okienka
    • Łatwa opcja zaznaczenia chęci dołączenia przez jedno kliknięcie w okienko (checkbox) przy składaniu zamówienia lub przy zapisie na newsletter
    • Specjalna podstrona do zapisu na program lojalnościowy; graficzne  zaprezentowanie jego zasad
    • Link do programu lojalnościowego przez media społecznościowe – poprzez aplikację na Facebooku lub chatbota
    • Link do programu lojalnościowego w reklamach remarketingowych
    ŹródłoSMSAPI
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung prezentuje serię dokumentów o kultowych dyscyplinach olimpijskich

    Samsung, oficjalny partner Igrzysk Olimpijskich i Paralimpijskich, prezentuje serię filmów dokumentalnych poświęconych kultowym dyscyplinom olimpijskim, takim jak skateboarding, breakdance,...