Przed wejściem do wiedeńskiego Muzeum Historii Sztuki, stanęła prawdziwa skrzynia skarbów. W złotym kontenerze kryją się nowatorskie nośniki sztuki, w postaci telewizorów Samsung Smart TV 3D, na których zwiedzający mają okazję obejrzeć niezwykłą wystawę pt. „Skarby Habsburgów”. Sztuka i technologia to dziedziny, które coraz częściej się uzupełniają. Samsung, jako firma, która chętnie angażuje się w działania kulturalne, został partnerem technologicznym wystawy.
Niekonwencjonalny projekt 3D Preview Sneak ma na celu promocję jednego z trzech największych muzeów w Europie oraz zainteresowanie zwiedzających nową formą prezentacji dzieł sztuki. Ekspozycja potrwa do końca 2012 r, czyli do momentu otwarcia głównej wystawy muzealnej.
Samsung patronem „Królewskich Skarbów”
Dzięki 3D Preview Sneak, każdy ma szansę obejrzeć bogatą kolekcję skarbów jednego z największych rodów królewskich w Europie, na którą składa się aż 2500 eksponatów. Wystarczy znaleźć się w Wiedniu. To właśnie tam, na placu Marii Teresy, firma Samsung zbudowała złoty kontener o szerokości 6 m i głębokości 2,5 m. Został on wyposażony w specjalne wizjery, umożliwiające oglądanie wyświetlanych obrazów na telewizorach Samsung Smart TV z serii D8000.
Wśród dzieł, które teraz można obejrzeć w trójwymiarze znajdują się: Saliera, tak zwana „Mona Lisa wśród rzeźb” wykonana ze złota na początku 1540 r, kubek w kształcie smoka stworzony z kamienia Lapis lazuli w 16. wieku oraz Apollo i Dafne – XVII -wieczna rzeźba z kości słoniowej.
Samsung razem z wiedeńskim Muzeum Historii Sztuki, planują także rozpocząć wycieczkę objazdową „Sneak Preview 3D”. Kontener miałby odwiedzić główne miasta w Europie, jak również w Stanach Zjednoczonych, takie jak: Nowy Jork, Waszyngton, Londyn, Mediolan, Zurych oraz Frankfurt.
Technologia w polskiej sztuce i nauce
Samsung Polska również angażuje się w rozwój kultury m.in. poprzez organizację Samsung Art Master – prestiżowego konkursu skierowanego do studentów oraz absolwentów polskich, wyższych uczelni artystycznych. Celem projektu jest odkrywanie młodych talentów i wspieranie ich na drodze do profesjonalnej kariery. Właśnie trwa ósma edycja konkursu. Artyści zaprezentują swoje prace na wystawie w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie w dniach 14 października – 21 listopada br.
Polski oddział firmy Samsung jest również sponsorem strategicznym i technologicznym Centrum Nauki Kopernik. Jest to miejsce, w którym można poczuć i zrozumieć, w jaki sposób nauka łączy się z kulturą i życiem codziennym. Współpraca firmy Samsung i CNK rozpoczęła się od edukacyjnego projektu „Akademia Techniki” skierowanego do gimnazjalistów. Celem programu „Akademia Techniki” jest rozpowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o najnowszych osiągnięciach technologicznych, pobudzanie wyobraźni. Marka jest również patronem znajdującego się w CNK Teatru Robotycznego, będącego elementem galerii „Korzenie cywilizacji” – ekspozycji łączącej nauki ścisłe z humanistycznymi.