3S uruchomiło Centrum Zarządzania Siecią (CZS). Jednostka ta zajmuje się ciągłym monitoringiem sieci Metro Ethernet 3S, styków międzyoperatorskich oraz bieżącą obsługą zgłoszeń i koordynacją usuwania awarii. Na życzenie Klientów, CSZ monitoruje także proaktywnie usługi transmisji danych i dostępu do Internetu.
– Uruchomienie CZS znacząco wpłynęło na podniesienie jakości świadczonych usług. Ewentualne nieprawidłowe działanie sieci lub urządzeń, bez względu na porę dnia i nocy, jest natychmiast wychwytywane i eliminowane. Szybciej przebiega diagnoza problemów zgłaszanych przez klientów. – mówi Grzegorz Paszka, dyrektor działu transmisji w 3S.
Wizualizacja monitorowanych elementów sieci i usług jest realizowana na dedykowanych zestawach komputer + monitor. Dzięki temu, w przypadku awarii jednego z zestawów, może być on natychmiast zastąpiony rezerwowym zestawem. Wszystkie urządzenia są podłączone do centralnego UPS, dzięki czemu brak zasilania budynku, gdzie mieści się CZS, nie ma wpływu na jego funkcjonowanie.
Centrum Zarządzania Siecią pracuje całą dobę przez wszystkie dni w roku.