piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    40 bankowych aplikacji mobilnych porównanych w międzynarodowym badaniu UXalliance

    Zobacz również

    Prawie 50 ekspertów User Experience z międzynarodowego stowarzyszenia UXalliance przeprowadziło badanie analizujące mobilne aplikacje bankowe w 40 bankach na całym świecie. Wynikiem jest raport prezentujący najnowsze trendy, innowacyjne funkcjonalności oraz najlepsze praktyki w projektowaniu obszarów przed i po zalogowaniu do aplikacji. Polskim przedstawicielem w badaniu była Agencja UX Symetria.

    - Reklama -

    Raport Global Banking Apps 2015 miał swoją premierę na ostatnim UX Masterclass w Sydney, obecnie jest już dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Publikacja zawiera prawie 200 slajdów i ponad 750 zrzutów ekranów z analizowanych aplikacji. Na stronie http://symetria.pl/banking-apps-report-2015/ można pobrać darmowy teaser raportu, a także zamówić jego pełną wersję.

    Badanie odbyło się w 20 krajach na 6 kontynentach za pośrednictwem 20 partnerów UXalliance. Eksperci User Experience przeanalizowali każdą z aplikacji zgodnie z potrzebami użytkowników. Przebadane zostały różne strony i scenariusze użycia dla każdego z obszarów aplikacji. Głównymi elementami analizy były landing page, nawigacja oraz proces rejestracji i logowania w strefie unsecure. Dodatkowo każda innowacyjna i wyróżniająca się funkcjonalność została dokładnie opisana i uwzględniona w raporcie w postaci zrzutów ekranu.

    Finalnym etapem analizy było wyznaczenie UX score bazującego na 5 aspektach:

    • Learnability – Operacje w systemie są proste do nauczenia.
    • Operability – Funkcjonalności aplikacji są łatwo dostępne i proste w użyciu.
    • Product fit – System daje użytkownikowi poczucie przynależności do grupy.
    • Stimulation – Użytkownicy czerpią radość z obsługi aplikacji oraz są stymulowani do nowych akcji.
    • Look and feel – Użytkownik ma pozytywne odczucia względem wyglądu oraz dźwięków aplikacji.

    – Dobra aplikacja mobilna to obecnie kluczowa część usługi bankowej. Banki na całym świecie prześcigają się w rozwiązaniach na tym froncie, a ich dokonania są inspirujące również dla wielu innych branż. Jak jednak poznać dobre praktyki, skoro dostęp do zagranicznych aplikacji mają tylko ich klienci? Z pomocą przychodzi najnowszy raport UXalliance, który pozwala poznać sekrety 40 najlepszych aplikacji oraz przeczytać o najciekawszych dostrzeżonych funkcjonalnościach. Eksperci z 20 krajów połączyli siły, tworząc najbardziej kompleksowe i aktualne opracowanie na temat UX aplikacji bankowych na świecie. 200 slajdów wypełnionych zrzutami ekranowymi i komentarzami to solidny materiał zarówno dla działów digital w bankach, jak i osób zainteresowanych aplikacjami mobilnymi w ogóle. – podsumowuje Wojtek Chojnacki, Strategy Director w Symetrii oraz główny ekspert UXalliance w Polsce.

    ŹródłoSymetria
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO Find X8 Pro debiutuje w Europie, a wraz z nim ColorOS 15

    OPPO oficjalnie zaprezentowało najnowsze modele z flagowej serii Find – OPPO Find X8 oraz OPPO Find X8 Pro. Model...