41% badanych w wieku 65-69 ogląda treści wideo na życzenie (w tym YouTube) co najmniej raz w tygodniu. Najnowsze badanie TV and Media firmy Ericsson wskazuje, że „późni naśladowcy” wkroczyli na rynek telewizji VOD. Od roku 2011 liczba osób z grupy „późnych naśladowców”, która nie chce być ograniczana sztywnymi godzinami programów TV wzrosła o 24%. Choć zmiana jest najbardziej widoczna u najstarszych konsumentów, nawyki związane z oglądaniem TV zmieniają się we wszystkich grupach wiekowych.
Obecnie ponad połowa osób twierdzi, że komputer i połączenie z internetem to niezbędne elementy w procesie korzystania z TV i wideo. Z badania Ericsson ConsumerLab wynika, że wiele czynników jest istotnych dla konsumentów podczas oglądania multimediów, żaden jednak nie wyrasta na zdecydowanego faworyta.
– W poprzednich badaniach widzieliśmy gwałtowny wzrost w obszarze video-on-demand. Obecnie zauważamy, że ten trend odrobinę zanika. Jednak wśród osób w wieku 55-59 wzrost jest ogromny – od 2011 jest to 18% przyrostu osób, które oglądają VOD częściej niż raz w tygodniu – wyjaśnia Anders Erlandsson, badacz z Ericsson ConsumerLab.
Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone w Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA. Przeprowadzono w sumie 15 tysięcy wywiadów online oraz 30 wywiadów domowych w czterech miastach. Ericsson Consumer Lab bada zachowania konsumentów i wartości. Ericsson wykorzystuje badania do przygotowania biznesowych rozwiązań dla sieci, poprzez które operatorzy mogą dostarczać odpowiednie usługi konsumentom.