Przychody netto firmy Crowley Data Poland w ubiegłym roku wyniosły 105,3 mln złotych i były o 4,5 proc. wyższe niż w roku 2009. Na wzrost przychodów wpłynęły głównie nowe kontrakty w sektorze klientów korporacyjnych. W ubiegłym roku spółka o ponad 4,2 mln zł zwiększyła sprzedaż usług głosowych (wzrost o 11 proc.). W tej grupie produktów największy przyrost odnotowano w sprzedaży VoIP/ISDN (wzrost o ponad 28 proc.).
W ramach usług transmisji danych największy skok – o ponad 1,1 mln zł, związany był ze sprzedażą VPN (o około 19 proc.). O około 0,5 mln zł zwiększył się przychód firmy ze sprzedaży w dziale TelcoEnabler – dedykowanym zespole specjalistów, który koncentruje się na biznesowych potrzebach ISP. Szczególnie istotny w perspektywie 2011 roku jest wzrost przychodów ze sprzedaży produktów wysokomarżowych, w tym m.in. VPN oraz VoIP/ISDN, która w bieżącym roku powinna zapewnić zwiększenie rentowności spółki i poziomu generowanej nadwyżki operacyjnej (EBITDA).
– W 2010 r. zwiększyliśmy przychody w kluczowych dla Crowley Data Poland obszarach biznesowych. Tworząc specjalistyczne zespoły doradców udoskonaliliśmy naszą efektywność w zakresie obsługi największych koncernów oraz podmiotów publicznych – powiedział Dariusz Terlecki, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu Crowley Data Poland. – Do najistotniejszych działań zrealizowanych w ubiegłym roku należy wdrożenie sieci korporacyjnej w stu oddziałach Getin Noble Bank oraz projekt dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, który do momentu podpisania umowy był największym tego typu przedsięwzięciem w polskiej branży telekomunikacyjnej w 2010 r. Koncentrujemy się na współpracy z korporacjami we wszystkich kanałach działalności firmy – dodał Dariusz Terlecki.
W efekcie wdrożonej w 2010 r. strategii zmian w Crowley Data Poland, w firmie wprowadzono szeroko zakrojony program oszczędnościowy, szczególnie w obszarze kosztów stałych. Zrealizowany został również proces restrukturyzacji i konwersji zadłużenia spółki na jej kapitał własny, co wzmocniło sytuację finansową przedsiębiorstwa. Do innych kluczowych osiągnięć firmy w ubiegłym roku należy otwarcie rynku w Bydgoszczy. Jest to kolejny element konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju terytorialnego, niezwykle istotnej wobec klientów wielooddziałowych.
– Oprócz zmian wewnątrz organizacji, duży nacisk kładziemy na stały rozwój oferty produktowej
oraz infrastruktury. Właśnie ukończyliśmy budowę tworzonej przy udziale środków unijnych szerokopasmowej sieci radiowej w technologii LMDS. Obejmuje ona swym zasięgiem największe aglomeracje w Polsce. – powiedział Jarosław Roszkowski, Prezes Zarządu Crowley Data Poland.
– Rok 2011 dla Crowley Data Poland to przede wszystkim intensywny rozwój portfolio największych klientów biznesowych. Planujemy również położyć jeszcze większy nacisk na optymalizację struktury wydatków i podniesienie rentowności sprzedaży spółki – dodał Jarosław Roszkowski.