5 milionów osób kupiło w 2007 r. towary za pośrednictwem internetu, czyli o 1 milion więcej niż rok wcześniej – podał w piątek Urząd ochrony Konkurencji i Konsumentów.
15 marca obchodzony jest Europejski Dzień Konsumenta. Dzień wcześniej Urząd zorganizował spotkanie w siedzibie Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie, na którym konsumenci mogą uzyskać indywidualne porady. Na ich pytania odpowiadają m.in. eksperci Federacji Konsumentów oraz Rzecznik Konsumentów.
Najnowsze badania – przeprowadzone na zlecenie UOKiK przez TNS OBOP – pokazują, że do skorzystania z wirtualnych zakupów zachęca nas przede wszystkim cena – stwierdziło tak aż 61 proc. respondentów. Równie istotna jest wygoda – brak konieczności wychodzenia z domu chwali 58 proc. badanych, natomiast możliwość kupowania przez całą dobę – 42 proc.
Najchętniej w wirtualnych sklepach kupujemy odzież, obuwie i książki – robi to co drugi ankietowany. Mężczyźni najczęściej sięgają po książki (42 proc.), sprzęt komputerowy (42 proc.) oraz AGD i RTV (41 proc.). Kobiety przede wszystkim wybierają odzież i obuwie (58 proc.), książki (45 proc.) oraz sprzęt AGD i RTV (30 proc.). Warto zauważyć, że rodzaj nabywanych produktów uzależniony jest nie tylko od płci, ale również od wieku oraz miejsca zamieszkania.