Poznaliśmy laureatów prestiżowego międzynarodowego konkursu International Forum (iF) Design Awards. Samsung otrzymał 61 wyróżnień, w tym dwie nagrody główne dla telewizora The Sero oraz personalizowanej lodówki Bespoke. Firmie przyznano 34 nagrody za wzornictwo produktowe, 8 za wzornictwo w zakresie profesjonalnych koncepcji, 17 za wzornictwo w dziedzinie komunikacji oraz 2 za wzornictwo opakowań. Nagrody główne otrzymał telewizorow The Sero i personalizowana lodówka Bespoke.
The Sero, którego nazwa po koreańsku oznacza „pionowy”, pozwala zmienić orientację ekranu z poziomej na pionową. Ten nowy lifestyle’owy telewizor zaprezentowany na targach CES 2020 zachwyca nowoczesnym, eleganckim designem, który przyciąga uwagę. Z kolei lodówki z linii Bespoke, dostępne w ośmiu wariantach – od jedno- do czterodrzwiowych – można spersonalizować tak, by jak najlepiej oddawały gust użytkowników. Możliwość wymiany paneli na przednich drzwiach daje wiele opcji aranżacyjnych. Zestawiając różne materiały i kolory, uzyskujemy unikatowe produkty, które pod względem stylistycznym idealnie dopasowują się do nowoczesnych przestrzeni. Dodatkowo, dzięki rozwiązaniu Kitchen Fit lodówkę można idealnie spasować z linią zabudowy kuchennej.
– Samsung Electronics projektuje urządzenia, biorąc pod uwagę bieżące trendy i zmieniające się potrzeby użytkowników. Chcemy proponować nowe doświadczenia i produkty, który wpisują się w styl życia. Pracując nad nowymi konceptami, bierzemy pod uwagę elementy składowe, takie jak design, innowacyjne technologie i wyzwania, na które mają odpowiadać – powiedział Dontae Lee, Executive Vice President and the Head of the Corporate Design Center w Samsung Electronics.
Wraz z dwiema złotymi nagrodami Samsung otrzymał łącznie 34 iF Design Award w kategorii produktowej. Wśród wyróżnionych są:
- Galaxy Fold, składany smartfon, który po rozłożeniu optymalizuje oglądanie treści, a po złożeniu – maksymalizuje mobilność. Jego nowa składana konstrukcja umożliwia korzystanie ze smartfonu w całkowicie nowy sposób.
- Galaxy Watch Active2, smartwatch o delikatnej, jednorodnej sylwetce oraz pierścieniu, którego mniejsza grubość pozwoliła udoskonalić przestrzeń wyświetlania. Wyróżnia się także pięknym wzornictwem.
- Space Monitor, zintegrowany z uchwytem monitor, umożliwiający maksymalne wykorzystanie miejsca na biurku. Dzięki swojej konstrukcji pozwala odzyskać część przestrzeni roboczej.
- AirDresser, innowacyjne urządzenie odświeżające i dbające o ubrania.
- Samsung Induction Plate, przenośna, smukła płyta indukcyjna idealna do przygotowywania kilku potraw jednocześnie. Pozbawiony zbędnych elementów design sprawia, że po ustawieniu w kuchni bądź na stole staje się ona wyrafinowaną ozdobą.
Firma Samsung zdobyła 2 nagrody iF Design Award za opakowania:
- Galaxy Fold, które wyróżnia się nową grafiką przedstawiającą złożoną wersję oryginalnego logo
- Galaxy Note10 i Note10+ odzwierciedlające przyjazne dla środowiska podejście, w ramach którego usunięto zbędne elementy i użyto masy papierowej.
Firmie Samsung przyznano także 17 nagród iF Design Award w kategorii komunikacji. Zwycięskie projekty to:
- „składany” UX dla Galaxy Fold, który zapewnia płynne przejście pomiędzy ekranami urządzenia: wierzchnim a głównym,
- Emotional UX dla klimatyzatora, który subtelnie, a zarazem czytelnie prezentuje najważniejsze informacje za pomocą „klimatycznego oświetlenia”,
- UX dla Samsung Flip będący intuicyjnym elektronicznym panelem, który w prosty sposób przekształca doświadczenie cyfrowe w analogowe, oraz
- Samsung „Resonance”, wystawa zaprezentowana podczas Milan Design Week 2019, będąca zintegrowaną kampanią komunikacji marki mającą na celu przekazanie ducha filozofii designu firmy.
Samsung otrzymał ponadto 8 nagród iF Design Award w kategorii profesjonalnych koncepcji. Nagrody otrzymały:
- GEMS (Gait Enhancing & Motivating System), egzoszkielet wspierający poprawę postawy, a także pomagający zarządzać zdrowiem za pośrednictwem urządzeń mobilnych, oraz
- Device Sync, funkcja umożliwiająca proste łączenie urządzeń IoT za pomocą technologii rozpoznania wizualnego i działającej w czasie rzeczywistym wizualizacji generatywnej.
Organizowany przez iF International Forum Design GmbH konkurs iF Design Awards po raz pierwszy odbył się w Niemczech w 1953 r. Nadsyłane projekty poddawane są wszechstronnej ocenie pod kątem wzornictwa i innowacyjności, a także w ramach kolejnych siedmiu kategorii, w tym m.in. wzornictwa produktowego, opakowania, komunikacji i profesjonalnych koncepcji.
Lista laureatów iF Design Award 2020 dostępna jest na stronie iF Design Awards oraz w aplikacji iF Design. Zwycięskie projekty zostaną zaprezentowane podczas wystawy iF Design Exhibition, którą będzie można obejrzeć od 2 do 10 maja podczas Berlin Design Week 2020.