Social Job Ads oraz TalentBin to nowe narzędzia do optymalizacji procesu rekrutacji. Dzięki nim pracodawca może za pośrednictwem mediów społecznościowych skuteczniej dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy kandydatów. Jest to o tyle istotne, że już 73% firm szuka pracowników na serwisach społecznościowych. W mediach społecznościowych zamieszczamy informacje o wykształceniu, odbytych kursach czy poprzednich i aktualnych miejscach zatrudnienia.
Dodatkowo przez lajkowanie postów oraz dołączanie do grup tematycznych informujemy o swoich zainteresowaniach. Aktywność tę wzięto pod uwagę przy tworzeniu nowatorskich narzędzi pomagających rekruterom skuteczniej docierać do kandydatów, także tych, którzy nie poszukują aktywnie pracy, ale mogą być zainteresowani daną ofertą.
– Social Job Ads pozwala na wysyłanie do użytkowników Twittera, a docelowo również Facebooka, targetowanych reklam ofert pracy. Trafiają one bezpośrednio do osób spełniających określone przez pracodawców kryteria geograficzne, wiekowe oraz dotyczące wykształcenia i zainteresowań. Wykorzystując algorytmy Twittera czy Facebooka, rekruter jest w stanie bardzo szybko namierzyć potrzebnych specjalistów – mówi serwisowi infoWire.pl Mateusz Dziemski, ekspert social media serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.
Szczególne trudności ze znalezieniem pracowników ma branża IT. Tutaj pracodawca musi wykazać się dużo większą inicjatywą. – Wychodzimy naprzeciw potrzebom firm i oferujemy im TalentBin, czyli wyszukiwarkę specjalistów z branży IT. Narzędzie automatycznie znajduje pracowników – bazuje na ich aktywności w specjalistycznych portalach społecznościowych. Rekruter ma dostęp do ponad 300 mln profili zawodowych osób z całego świata – zauważa ekspert.