Smartfon jest doskonałym źródłem informacji i rozrywki oraz narzędziem do szybkiego załatwiania różnych spraw. Według Polaków z własnego telefonu powinny korzystać już dzieci powyżej siódmego roku życia. Czy to jednak na pewno dobry pomysł? Jak wynika z badania Deutsche Bank, smartfonów używają najczęściej osoby w wieku od 18 do 24 lat. Robią to przynajmniej raz na godzinę.
elefon służy im przede wszystkim do prowadzenia życia towarzyskiego – szybkiego i prostego komunikowania się ze znajomymi. Zdecydowanie rzadziej sięgamy po tablet. Tylko 8% z nas deklaruje, że korzysta z tego urządzenia raz na godzinę lub częściej. Wynika to z faktu, że jest ono po prostu mniej poręczne.
– Zdaniem Polaków dziecko powinno mieć smartfon bądź tablet przed ukończeniem 15 roku życia. Dzięki telefonowi rodzice mogą w każdej chwili skontaktować się z dzieckiem, a nawet monitorować jego lokalizację za pomocą różnych aplikacji. Natomiast tablet ma pomagać w nauce – mówi serwisowi infoWire.pl Marcin Kotarba z Deutsche Bank Polska.
Smartfony i tablety wykorzystujemy również do operacji finansowych. Najczęściej wykonujemy na tych urządzeniach przelewy, opłacamy rachunki, sprawdzamy saldo oraz oglądamy historię swoich transakcji. – Badania pokazują, że większość z nas jest świadoma niebezpieczeństwa związanego z zapamiętywaniem haseł na telefonach i tabletach, dlatego zachowuje ostrożność podczas logowania się na stronach do zarządzania swoimi finansami – stwierdza ekspert.