piątek, 21 lutego, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    AI zastąpi Mikołaja? Sztuczna inteligencja wsparła świąteczne zakupy

    Zobacz również

    Sztuczna inteligencja staje się coraz popularniejszym doradcą zakupowym – pokazują to najnowsze badania przeprowadzone przez Talkdesk w USA. Podczas świątecznego sezonu 2024 aż 9 na 10 amerykańskich konsumentów korzystało z rozwiązań opartych na AI podczas zakupów online.

    - Reklama -

    – Te wyniki nie są zaskoczeniem. Obserwujemy rosnącą akceptację dla AI w handlu elektronicznym, szczególnie gdy technologia ta realnie pomaga kupującym. Co ciekawe, 60% kupujących wykorzystywało chatboty do wyszukiwania lepszych cen i kodów rabatowych, a podobna liczba śledziła z ich pomocą status przesyłek – komentuje Krzysztof Lewiński, CEO Armatis, wiodącego outsourcera obsługi klienta i sprzedaży.

    Badanie wykazało również, że 56% kupujących było bardziej zadowolonych z dodatkowego wsparcia AI, a 70% osób, które skorzystały z tej technologii podczas świąt, deklaruje chęć korzystania z niej przez cały rok.

    – To pokazuje, że zmierzamy w kierunku harmonijnej współpracy między AI a ludźmi w sprzedaży i obsłudze klienta. AI nie zastępuje ludzkiego doradcy, ale skutecznie go wspiera, szczególnie w rutynowych zadaniach, takich jak wyszukiwanie promocji czy śledzenie przesyłek. To pozwala pracownikom skupić się na bardziej złożonych interakcjach z klientami – podkreśla Krzysztof Lewiński.

    Szczególnie interesujący jest fakt, że 7 na 10 konsumentów zwróciło w tym roku mniej produktów niż w poprzednich latach, co może sugerować, że AI pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.

    Przedstawiciel Armatis przewiduje także, że w najbliższej przyszłości sztuczna inteligencja zostanie wpleciona w proces zakupowy w sposób tak płynny, że klienci nawet nie będą świadomi jej obecności. Już teraz widać ten trend – według najnowszych badań Bain & Co. z listopada 2024 roku, 7 na 10 konsumentów nie zdawało sobie sprawy, że korzystało z generatywnej AI podczas zakupów u sprzedawców, którzy ją wdrożyli.

    \Wyraźnie zatem widać, jak naturalnie ta technologia integruje się z procesem zakupowym, stając się niewidocznym, ale efektywnym wsparciem dla kupujących – podsumowuje Krzysztof Lewiński.

    ŹródłoArmatis
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Strefa marek Plusa rozszerza się o nowego dostawcę – HMD

    W Plusie dostępny jest nowy smartfon – HMD Skyline 5G 12/256GB. Teraz przy zakupie telefonu można odebrać plecak sygnowany...