We wrześniu rusza akcja pod nazwą Moja Pierwsza Komórka, organizowana w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu firmy CenterNet S.A.. Celem akcji jest rozpropagowanie zasad racjonalnego używania przez dzieci telefonów komórkowych. Maskotka programu, czyli Fonio pokaże naszym pociechom jak bezpiecznie korzystać z komórki.
Aprobata specjalistów
– Nie sposób ocenić korzyści, jakie niesie ze sobą korzystanie z telefonii mobilnej. Problem pojawia się jednak, jeśli telefon komórkowy jest używany w sposób mało odpowiedzialny lub nawet niebezpieczny – mówi Anna Streżyńska, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Podobne opinie słychać również wśród psychologów i pedagogów. – Brak edukacji w zakresie radzenia sobie z telefonem komórkowym wywołuje wiele nieprzyjemnych konsekwencji zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców. Uważam, że konieczne jest, aby dzieci wraz z pierwszą komórką poznawały podstawowe zasady jej używania, co wpłynie na poprawę ich bezpieczeństwa – mówi Mariola Błaszczyk, pedagog szkolny.
Opinia badaczy
To stanowisko potwierdzają także naukowcy. – Z prowadzonych przez nas badań wynika, że Polacy bardzo chętnie kupują coraz więcej urządzeń elektronicznych związanych z komunikacją. Dotyczy to również telefonów komórkowych. Kupując komórkę dziecku, nie możemy zapominać, że dajemy mu do rąk narzędzie, które może być wykorzystywane na wiele sposobów, nie zawsze takich, o jakich myśleliśmy podczas zakupu. W ramach tej akcji, chcemy się dowiedzieć więcej o tym, czym dla dziecka jest telefon komórkowy oraz jak uchronić najmłodszych przed różnymi niebezpieczeństwami związanymi z korzystaniem z komórki – mówi Kuba Antoszewski z instytutu badawczego Millward Brown SMG/KRC.
Fonio
Bohaterem akcji Moja Pierwsza Komórka jest Fonio – postać, która w zabawny sposób przedstawia zasady z zakresu savoir-vivre, bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności związanej z posiadaniem telefonu komórkowego. Dzięki temu, niezwykle istotne treści przekazywane są dzieciom w sposób przystępny, ułatwiający ich zrozumienie i zapamiętanie.
Okiem organizatora
– Jesteśmy zdania, że na biznesie spoczywa poważny obowiązek odpowiedzialności społecznej – mówi Grzegorz Tomczyk, Wiceprezes CenterNet S.A., firmy organizującej akcję. – Chcemy, aby zasady Mojej Pierwszej Komórki stały się pomocnym narzędziem dla rodziców, którzy zdecydowali się na zakup pierwszego telefonu komórkowego dla dziecka – dodaje Anna Gołębicka, Dyrektor Marketingu w CenterNet S.A.
Partnerzy i promocja akcji
Konferencja prasowa promująca akcję jest planowana na drugą połowę września 2008 r. Moja Pierwsza Komórka będzie mieć charakter programu opatrzonego własnym logo, z własną stroną internetową i nie będzie on łączył się z działaniami komercyjnymi firmy. Honorowy patronat nad akcją objął Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dotychczas – jako główni partnerzy – w akcję zaangażowali się: instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC oraz Radio ZET i specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu cyfrowego – firma Vobis. – Cieszymy się, że udało nam się przekonać naszych partnerów do współpracy – mówią przedstawiciele CenterNet S.A. i jednocześnie zapraszają do udziału w akcji inne firmy oraz instytucje zainteresowane tą inicjatywą – kontakt: marketing@centernet.com.pl
pierwsza komórka
Bardzo popieram tą akcję – moje dziecko ma telefon i od samego początku obawiałam się o jego właściwe wykorzystanie. Strona internetowa przygotowana rzetelnie – każdy rodzic powinien zapoznać się z 7 radami Fonia, gdyż są tam informacje skierowane bardziej do nas niż do dzieci.