wtorek, 8 kwietnia, 2025

Nasze serwisy:

Akcjonariusze Multimedia zawarli przedwstępną umowę sprzedaży akcji na rzecz UPC Polska

Zobacz również

W dniu 18 października 2016 roku akcjonariusze Spółki reprezentujący 100% akcji w kapitale zakładowym Multimedia Polska S.A. zawarli przedwstępną umowę sprzedaży 91.764.808 akcji stanowiących 100% w kapitale zakładowym Spółki na rzecz UPC Polska Sp. z o.o. Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji.

- Reklama -

Złożenie przez UPC Polska Sp. z o.o. wniosku do UOKiK nastąpi niezwłocznie.

Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł (enterprise value). Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji. Wycena została dokonana w oparciu o wyniki biznesu telekomunikacyjnego za 2015 r. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce.

Jako Multimedia zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu Grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów. – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

Połączony podmiot będzie obejmował swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm i będzie mógł efektywniej konkurować z pozostałymi dużymi graczami rynkowymi. Na dzień 30 czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce, z usług UPC korzystało 1,4 mln klientów, którzy wykupili łącznie 2,9 mln usług; natomiast w zasięgu sieci Multimedia Polska znajdowało się 1,6 mln gospodarstw domowych, z usług MMP korzystało 0,8 mln klientów, którzy wykupili łącznie 1,6 mln usług.

Doradcą finansowym sprzedających był UBS Investment Bank.

ŹródłoMultimedia
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
- Reklama -

Najnowsze

Wielkie emocje w UEFA Champions League – wszystkie mecze ćwierćfinałowe na żywo tylko w CANAL+

Przed nami pierwsze spotkania ćwierćfinałowe Ligi Mistrzów UEFA, które widzowie CANAL+ będą mogli oglądać na żywo już 8 i...