Alcatel-Lucent poinformował o otrzymaniu wiążącej oferty na przejęcie Genesys za 1,5 mld USD. Ofertę złożyła firma należąca do funduszy Permira. Finalizację transakcji przewiduje się na koniec 2011 lub początek 2012 r. Podlega ona ocenie Komitetu ds. Inwestycji Zagranicznych w Stanach Zjednoczonych (CFIUS) oraz wszystkim niezbędnym zatwierdzeniom i konsultacjom w różnych krajach. Cena zakupu, wynosząca 1,5 mld USD, zostanie uiszczona w gotówce.
Genesys, który w 2010 r. osiągnął sprzedaż o wartości ok. 500 mln USD, jest uważany za światowego lidera w dziedzinie oprogramowania do obsługi klienta i telecentrów dla przedsiębiorstw. Planowana transakcja obejmie transfer ok. 1800 pracowników na całym świecie, kierownictwa oraz struktur przedsiębiorstwa w sposób zapewniający ciągłość relacji z klientami i innymi interesariuszami.
Ben Verwaayen, dyrektor generalny firmy Alcatel-Lucent, powiedział: –Zakończyliśmy ostatecznie ocenę opcji strategicznych dla Enterprise i Genesys. Planowane przejęcie Genesys przez fundusze Permira ułatwi jej dalszy rozwój. W przypadku Enterprise doszliśmy do wniosku, że jej zatrzymanie i wzmocnienie będzie najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorstwa Alcatel-Lucent i jego klientów. Chcemy wykorzystać naturalne powiązania istniejące między przedsiębiorstwami i operatorami telekomunikacyjnymi, będącymi naszymi klientami, oraz wykorzystać mocne strony Enterprise i jej dynamiczny wzrost w segmencie ujednoliconej komunikacji i infrastruktury sieciowej.
–Genesys jest uznawany za jednego z największych na świecie dostawców oprogramowania do obsługi klientów i contact center. Długoterminowy potencjał wzrostu tej spółki wydaje nam się bardzo atrakcyjny – powiedział Brian Ruder, partner funduszy Permira. –Dzięki znakomitej marce, zróżnicowanym technologiom i klientom z grupy dużych spółek giełdowych o dobrej sytuacji finansowej Genesys ma wszelkie predyspozycje, aby nadal generować zyski, wykorzystując pozytywne trendy na swoich coraz szerszych rynkach.
Genesys i Enterprise będą kontynuować ścisłe relacje handlowe zgodnie z umową o wspólnym rozwoju. Każda z nich będzie miała dostęp do oferty produktów drugiej strony.