Business integrated Communication Solution, który został wprowadzony na rynek przez firmę Alcatel-Lucent, to kompletny system komunikacji dla przedsiębiorstw zatrudniających od 100 do 500 pracowników. Przy wykorzystaniu tej samej platformy sprzętowej, pozwala on w prosty sposób na poziomie oprogramowania, dostosowywać system do rosnących potrzeb klienta w zakresie komunikacji.
W pakiecie BiCS na jednym serwerze są oferowane:
- System telefonii IP – Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise
- System contact center – Alcatel-Lucent OmniTouch Contact Center
- System ujednoliconej komunikacji – Alcatel-Lucent My Instant Communicator Unified Communication
- Interfejsy oprogramowania API (XML) – ułatwiające integrację z aplikacjami innych producentów
- Tworzenie kopii lustrzanej twardego dysku (mirroring) o wysokim poziomie niezawodności
Dzięki wstępnej instalacji i oferowaniu wymienionych aplikacji w pakietach oraz poprzez zastosowanie systemu profili użytkowników, firmy w prosty sposób mogą przechodzić do korzystania z coraz bardziej zaawansowanych funkcji komunikacyjnych. Program licencji demo pozwala starannie przetestować poszczególne aplikacje, zanim firma podejmie decyzję o ich zakupie. BiCS wykorzystuje zestaw narzędzi integracyjnych i pojedynczy system instalacji, a warstwa wirtualizacyjna pozwala na współdzielenie przez wszystkie aplikacje tego samego serwera.
„Segment średnich firm zatrudniających od 100 do 500 pracowników stanowi jeden z najważniejszych celów dla firmy NextiraOne, ponieważ w ciągu najbliższych pięciu lat spodziewany jest jego intensywny rozwój. Potrzeby takich przedsiębiorstw są podobne do dużych organizacji, często obejmują pracę grupową, rozwiązania mobilne, obsługę wielu lokalizacji, ale z drugiej strony nie dysponują one dedykowanym doświadczonym personelem,” – powiedział Christophe Coutois – menedżer ds. marketingu ToIP Solutions w NextiraOne, będącej jednym z kluczowych partnerów handlowych Alcatela-Lucenta. BiCS jest ofertą, której nam brakowało, aby odpowiedzieć na potrzeby rynku. Jest ona kompletna, prosta i upraszcza procesy sprzedaży i obsługi posprzedażnej.”
Alcatel-Lucent Business integrated Communication Solution będzie początkowo oferowany we Francji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i krajach skandynawskich. W 2008 roku oferta stanie się dostępna na całym świecie, również w Polsce.