W ramach dalszego doskonalenia sposobów komunikacji i interakcji z klientami, Alior Bank ogłosił dzisiaj, że wdroży trzy kolejne aplikacje IBM klasy MobileFirst na iOS. Bank zakupi także dla swoich pracowników ponad 1300 urządzeń Apple’a jak iPhone’y, iPady i MacBooki. Alior Bank będzie pierwszym bankiem na świecie, który w sumie skorzysta z portfolio czterech aplikacji IBM MobileFirst na iOS. Zapewnią one doradcom bankowym szybki wgląd do danych i możliwość zarządzania portfolio klientów
z urządzeń Apple. Co ważne, pracownicy Banku uzyskają dostęp do nowych usług wszędzie tam, gdzie klienci będą chcieli się z nimi spotkać, również poza oddziałami Banku. Zwiększy to znacznie możliwość dotarcia do klientów.
– Jesteśmy pod wrażeniem niezwykłego tempa i efektywności naszej współpracy z Apple i IBM, zarówno przy projektowaniu jak i tworzeniu aplikacji dedykowanej segmentowi Private Banking – mówi Andrzej Rosłaniec, Dyrektor Departamentu Private Banking Alior Banku – Znajomość specyfiki naszej działalności przez naszych partnerów pozwoliła szybko zamienić ambitne pomysły w funkcjonalne rozwiązania. To ułatwiło podjęcie decyzji o rozszerzeniu naszej współpracy.
Dzięki aplikacjom IBM MobileFirst na iOS na nowych urządzeniach Apple, doradcy Alior Banku w bezpieczny i szybki sposób zapewnią klientom dostępne przez całą dobę, spersonalizowane usługi wykorzystujące możliwości analityki predykcyjnej. Aplikacje także zautomatyzują i znacznie ułatwią generowanie raportów sprzedażowych z poszczególnych regionów, zapewniając kadrze menedżerskiej stały dostęp do aktualnych i spójnych informacji.
– Wiele nauczyliśmy się od czasu, kiedy Alior Bank i IBM rozpoczęły tę fascynującą współpracę we wrześniu ubiegłego roku. Jesteśmy gotowi wykorzystać naszą wiedzę, doświadczenie i innowacyjne pomysły, aby tworzyć nowoczesne rozwiązania dla segmentów premium i detalicznego Banku – mówi Maciej Jakubowski, Associate Partner z IBM Interactive Experience.
Trzy nowo wdrażane przez Alior Bank aplikacje:
- zapewnią nowym klientom unikalne możliwości interakcji i szybkość podczas korzystania z usług Alior Banku,
- pomogą doradcom klienta przygotować się na każdy dzień pracy, w tym przejrzeć plan spotkań z klientami,
- wspomogą dyrektorów regionów i oddziałów w motywowaniu pracowników sprzedaży i zapewnią dodatkową pomoc podczas spotkań z klientami.
Ogłoszone dziś rozszerzenie współpracy to następny krok po decyzji Banku z września ubiegłego roku o wyborze aplikacji IBM MobileFirst na iOS Trusted Advice, dzięki której doradcy klienta bankowości prywatnej uzyskali bezpieczny wgląd do danych i możliwość zarządzania portfolio klientów z iPada.
– Aplikacje MobileFirst na iOS zapewnią zarówno naszym pracownikom jak i klientom natychmiastowy dostęp do danych i ofert, jednocześnie zoptymalizują procesy bankowe i sprawią, że będą one bardziej wydajne kosztowo. Wierzymy, że wprowadzenie MobileFirst na iOS znacząco wpłynie na jakość obsługi klienta. Pomysł implementacji aplikacji zrodził się i rozwinął w Alior Bank Innovation Lab – powiedział Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer Alior Banku.
– To kolejny krok w konsekwentnej realizacji naszej strategii opartej na technologiach mobilnych w oparciu o analitykę oraz najwyższe standardy bezpieczeństwa. W IBM Studio w Warszawie pracujemy nad rozwiązaniami, które zmieniają rynek. Wykorzystując IBM Design Thinking jesteśmy w stanie opracować rozwiązania, które są bardzo doceniane przez naszych klientów w różnych sektorach rynku. Sektor finansowy jest nam bardzo bliski ze względu na jego wielką dynamikę, innowacyjność oraz szczególnie wymagających odbiorców – powiedział Paweł Filipowicz, dyrektor działu IBM Global Business Services
Stworzone specjalnie na iPhone’a i iPada aplikacje IBM MobileFirst dla iOS są dostarczane zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i połączone z najważniejszymi procesami, wykorzystującymi technologie iOS nowej generacji. Aplikacje można dostosować do potrzeb dowolnej organizacji, jak rownież wdrażać, zarządzać oraz uaktualniać poprzez chmurę IBM dla urządzeń iOS.