Alior Bank ogłosił dzisiaj podpisanie umowy z firmą IBM na wprowadzenie w Polsce nowych rozwiązań IBM MobileFirst na iOS z zakresu bankowości mobilnej, które zmienią i usprawnią sposób komunikacji i interakcji z klientami. Dzięki tej współpracy i przy użyciu aplikacji na iPada, Alior Bank zapewni swoim klientom bardziej dynamiczną i uproszczoną obsługę w oparciu o szybką i dostępną przez całą dobę aplikację mobilną.
Alior Bank będzie pierwszym bankiem w Polsce, korzystającym z aplikacji IBM MobileFirst na iOS. W efekcie wdrożenia tego unikalnego rozwiązania, pracownicy Banku uzyskają bezpieczny wgląd w dane klientów na iPadzie, aby jeszcze lepiej dopasowywać oferty i spersonalizować propozycje produktów bankowych. W ten sposób Alior Bank umocni się na pozycji lidera rynku w zakresie innowacyjności, ułatwiając swoim doradcom dostęp do informacji i zasobów firmy – bez względu na to, kiedy i gdzie będą chcieli pracować z klientem.
– Dzięki współpracy z IBM i Apple możemy zaoferować klientom private banking unikalne doradztwo, co pozwoli nam wzmocnić dotychczasowe relacje i spersonalizować ofertę, dopasowując ją do indywidualnych preferencji i planów finansowych klientów – powiedział Andrzej Rosłaniec, Dyrektor Departamentu Private Banking w Alior Banku.
Alior Bank wdroży aplikację IBM MobileFirst for iOS Trusted Advice, która dzięki wykorzystaniu analityki umożliwi doradcom Banku wgląd w portfolio klienta i zarządzanie nim w łatwy i przejrzysty sposób. Przy pomocy funkcji dostępnych w ramach aplikacji, klient będzie mógł zapoznać się z ofertą Banku nie tylko w biurze obsługi klienta, ale również w dowolnym miejscu – w siedzibie własnej firmy, domu czy kawiarni. Aplikacja pozwoli także doradcom na przygotowanie rekomendacji i „zderzenie ich” z modelami przewidującymi zachowania rynków, a w końcu na przeprowadzenie zdalnej, transakcji finansowej.
– IBM i Apple przygotowały narzędzia ułatwiające działanie firm z sektora bankowości i finansów. Współpracując z Alior Bankiem, widzimy potencjał zmiany w organizacji pracy biura obsługi klienta. Aplikacja IBM na iPada umożliwi pracownikom Alior Banku zdobycie kompletnej wiedzy na temat oferty, a następnie pozwoli w atrakcyjny sposób zaprezentować ją klientowi – powiedział Maciej Jakubowski, associate partner, IBM. – Z usług Alior Banku korzysta coraz więcej osób, a w odpowiedzi na ich zmieniające się oczekiwania wdrażamy rozwiązania przyspieszające rozwój nowych usług – tak, aby klienci znajdowali w ofercie Banku satysfakcjonujące ich produkty finansowe.
Stworzona specjalnie na iPada i iPhone’a, aplikacja IBM MobileFirst dla iOS jest połączona z najważniejszymi procesami i bazami danych firmy, a jednocześnie dostarczana przy zachowaniu zasad poufności firmowych danych. Aplikację można łatwo dopasować do potrzeb dowolnej organizacji, zarządzać nią i uaktualniać poprzez systemy chmurowe IBM.
– Projekt wdrożenia bankowej aplikacji prowadzony we współpracy z IBM i Apple powstał w Alior Innovation Lab – jednostce skoncentrowanej na badaniach i rozwoju pomysłów, które pozwalają nam dostarczać klientom nowatorskie usługi finansowe i szybciej przekształcać idee w rozwiązania oferowane klientom – powiedział Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku.