piątek, 20 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Analiza cen internetu szerokopasmowego

    Zobacz również

    Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) przedstawił analizę cen usług dostępu szerokopasmowego świadczonych przez TP S.A., operatorów alternatywnych we własnych sieciach oraz w ramach umów BSA.

    - Reklama -

    Analiza ma na celu po raz kolejny porównać poszczególne oferty usług dostępu szerokopasmowego do Internetu świadczone przez Telekomunikację Polską oraz operatorów alternatywnych (w tym operatorów telewizji kablowych).

    Dynamiczny rozwój rynku dostępu do sieci Internet w 2007 roku spowodowany był szeregiem decyzji, które przyczyniły się między innymi do zwiększenia liczby osób korzystających z usług dostępu do sieci Internet i znacznego spadku cen. Na początku 2007 roku pojawiły się pierwsze oferty operatorów alternatywnych świadczących usługi w oparciu o BSA.

    Do końca roku umowy na usługi dostępu szerokopasmowego przy wykorzystaniu infrastruktury TP S.A. miało podpisanych kilkanaście podmiotów, choć tylko kilka z nich oferowało usługi, w tym dwa z nich na terenie całego kraju.

    Promocyjne oferty operatorów alternatywnych, którzy rozpoczęli komercyjne świadczenie usług dostępu do Internetu za pomocą łącz TP S.A., przyniosły oczekiwane skutki w postaci wysokiego wskaźnika pozyskania nowych klientów i w ten sposób przyczyniły się do zmian także w ofertach operatorów telewizji kablowych.
    Najpopularniejsi dostawcy to
    Aster (TwójNet, TwójDom i TwójŚwiat),
    UPC (chello) oraz
    Multimedia Polska. Często jest to
    najtańszy i najpewniejszy sposób na skorzystanie z kilkumegabitowego łącza. Niestety, z tego typu dostępu do Internetu nadal można skorzystać tylko w największych miastach – co jest jego  najpoważniejszym minusem.  Do plusów należy zaliczyć znaczne
    zniżki przy zakupie usług zintegrowanych, gdyż telewizje kablowe prawie zawsze proponują telewizję, Internet i telefon stacjonarny w pakiecie (tzw. usługi triple play).

    W niniejszej analizie zostały omówione i porównane oferty standardowe oraz promocyjne Telekomunikacji Polskiej S.A., Netii S.A., Telefonii Dialog S.A., GTS Energis Sp. z o.o., Tele2 Polska Sp. z o.o. UPC Polska Sp. z o.o., Vectry S.A., Multimedii Polskiej S.A., Aster S.A. oraz ETOP Sp. z o.o.

    Wszyscy operatorzy reklamują się w podobny sposób (szybko, tanio i bez ograniczeń) i świadczą swoje usługi na bardzo podobnych warunkach jak operator zasiedziały. Często stosują nawet zbliżone techniki marketingowe, tzn.
    w pierwszych kilku miesiącach stosują duże upusty cenowe, a następnie opłata abonamentowa drastycznie wzrasta. Wszyscy operatorzy, którzy rozpoczęli świadczenie usługi dostępu szerokopasmowego stosują te same okresy obowiązywania umów, tj. 1
    2, 24 i 36 miesięcy oraz oferują usługi o takich samych parametrach przepustowości
    512 kbit/s, 1 Mbit/s, 2 Mbit/s i 6 Mbit/s.

    Jednak mimo tak wielu podobieństw oferty poszczególnych operatorów różnią się między sobą poziomem cen za określone przepływności.

    Przedstawione w analizie oferty poszczególnych operatorów obowiązywały w IV kwartale 2007 r. (w szczególności w dniu 14 grudnia 2007 r.).

    Pełna treść analizy znajduje się tutaj.

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Słuchawki Sony z serii 1000X teraz w kolorze Smoky Pink

    Sony poinformowało o wprowadzeniu nowej wersji kolorystycznej nagradzanych słuchawek z serii 1000X z wiodącym systemem redukcji hałasu.​​​Dwa modele z...