Firma Babbel, twórca najlepiej sprzedającej się aplikacji do nauki języków na świecie, ogłosiła dziś nową odsłonę swojego wielokrotnie nagradzanego produktu. Decyzja ta ma na celu wykorzystanie rosnącej popularności aplikacji w USA i wyjście naprzeciw oczekiwaniom „cyfrowego pokolenia”. Dzięki całkowicie odświeżonemu i intuicyjnemu interfejsowi oraz reorganizacji treści w obrębie kursów (dostępnych w wersjach na przeglądarkę oraz jako aplikacja mobilna na
przeglądarkę oraz jako aplikacja mobilna na urządzenia z systemami iOS i Android) użytkownikom łatwiej jest teraz rozpocząć naukę oraz podążać indywidualną ścieżką nauczania, a także wyszukiwać interesujące ich treści i śledzić swoje postępy. Premiera nowej wersja aplikacji zbiegła się w czasie z publikacją niezależnych badań naukowców z Uniwersytetu Yale. Dowiedli oni, że Babbel pomaga milionom subskrybentów odnieść sukces w nauce wybranego języka.
Julie Hansen, CEO Babbel na Stany Zjednoczone: – Publikacja nowej wersji to przełomowe wydarzenie w dziejach naszej firmy. Odkąd istniejemy, czyli od 2008 roku, nie wprowadzaliśmy jeszcze tak rozległych zmian zarówno w wersji produktu na desktop, jak i urządzenia mobilne. Aby umożliwić naukę języków na najwyższym poziomie jak największej liczbie osób, musimy zaoferować naszym użytkownikom wartościowe, intuicyjne i przydatne rozwiązania. Dotyczy to zwłaszcza reorganizacji naszych lekcji tak, aby dostosować je do tego, jak długo skupieni są użytkownicy naszej aplikacji. Tym, co odróżnia nasz produkt od innych narzędzi do nauki języków, są naukowo potwierdzone metody nauczania. Wyniki badań naukowców z prestiżowego Uniwersytetu Yale potwierdzają ogrom pracy, jaką nasz globalny zespół wkłada każdego dnia w tworzenie aplikacji.
Natalia Volgina, Principal Product Designer z działu produktu w Babbel, dodaje: – Naszą misją jest zachęcenie wszystkich do nauki języków. Doświadczenie użytkownika, treści oraz wygląd i obsługę aplikacji zaprojektowaliśmy tak, aby wspierać, motywować i inspirować całe cyfrowe pokolenie.
Babbel zawsze koncentrował się na indywidualnych potrzebach językowych użytkowników, oferując treści przeznaczone dla konkretnych par językowych. Jednak szczegółowe badania przeprowadzone przez piętnastoosobowy zespół UX pracujący w biurze w Berlinie wykazały, że użytkownicy oczekują od aplikacji przejrzystego interfejsu, bardziej intuicyjnego zarządzania postępami w nauce oraz łatwiejszego dostępu do treści powiązanych z ich indywidualnymi celami nauczania. Nowa odsłona produktu to efekt wspólnej pracy zespołu złożonego z dydaktyków, językoznawców, redaktorów oraz inżynierów oprogramowania. Co się zatem zmieniło?
Łatwiejszy i pewny start
W kursach na przeglądarkę łatwiej jest teraz wybrać ścieżkę nauczania, w zależności od motywacji i dotychczasowej wiedzy. Sugerowane kursy zależą od tego, czy użytkownicy chcą uczyć się w ramach rozrywki umysłowej, z myślą o podróżach, poprawie swoich kwalifikacji zawodowych czy np. w związku z planowaną przeprowadzką za granicę. Teraz każdy użytkownik może wybrać swój poziom startowy (od początkujących po zaawansowanych) lub rozwiązać test kwalifikacyjny.