Aktualizując IKO zyskasz jeszcze więcej: szybsze dokonywanie transakcji dzięki możliwości ustawienia prezentacji kodu IKO bez logowania, możliwość szybkiego zwracania pieniędzy i ponownego dokonywania operacji historycznych – bez konieczności wpisywania danych odbiorcy po raz kolejny, mapę z funkcją wyszukiwania po wpisaniu pierwszych liter sklepu, punktu usługowego, placówki czy bankomatu.
– Nie przestajemy pracować nad rozwojem IKO i wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, czego efektem jest nowa wersja aplikacji – wyraźnie szybsza, wygodniejsza w użytkowaniu i z nowymi funkcjami. Nowe IKO stanie się podstawą do szybkiego rozwoju nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej i jest to jeden z głównych kierunków rozwoju PKO Banku Polskiego – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
Poza poprawą szybkości działania, IKO zostało także wyposażone w nowe funkcje:
- Szybka płatność umożliwiająca wyświetlenie kodu IKO przed zalogowaniem do aplikacji. Każdego dnia można dokonać maksymalnie 3 szybkich płatności w sklepach stacjonarnych do kwoty 50 zł każda, potwierdzając je przyciskiem „OK”. Pozostałe transakcje w sklepach stacjonarnych, internetowych i bankomatach w ramach szybkiej płatności wymagają potwierdzenia kodem PIN do aplikacji. Funkcja szybkiej płatności jest domyślnie nieaktywna, można ją włączyć w ustawieniach aplikacji IKO. Szybka płatność jest dostępna w telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone;
- Ponowienie przelewu – dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu dokonywanego w przeszłości zaciągają się automatycznie;
- Przelew zwrotny – dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu przychodzącego zaciągają się automatycznie.
W nowym IKO poprawiona została także geolokalizacja, w której obiekty są grupowane na mapie, nawigacja jest łatwiejsza i szybsza, dodano dynamiczne doładowywanie elementów, a także aktywne wyszukiwanie według mechanizmu search-as-you-type. Ponadto nowa wersja IKO jest kompatybilna z aplikacjami, z których korzystają osoby niewidome.
Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (App Store, Google Play lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja (w przypadku portmonetki IKO wystarczy usunąć starą wersję aplikacji, pobrać nową i dokonać ponownej aktywacji na telefonie).