ARCHOS, lider na rynku tabletów internetowych opartych o system Android, nawiązał współpracę z polskimi firmami: Excel – Systemy Nawigacyjne (Szczecin) oraz KOMSA (Wrocław) w zakresie dystrybucji produktów tej marki w Polsce. Produkty renomowanego, francuskiego producenta dostępne będą na polskim rynku w wyspecjalizowanych sklepach detalicznych, jak również w sieciach handlowych, takich jak Media Markt, czy Saturn.
Obecnie w asortymencie marki ARCHOS wydzielone są cztery wiodące grupy produktowe:
- tablety internetowe ARCHOS „Generation 8″ z systemem Android przeznaczone dla zaawansowanych użytkowników,
- tablety ARNOVA, które są dedykowane do domowego użytku
- urządzenia do odtwarzania internetowych stacji radiowych oraz tv
- a także ARCHOS „vision”, wśród których znaleźć można bogatą ofertę odtwarzaczy MP3 oraz multimedialnych.
Główne różnice pomiędzy tabletami internetowymi i domowymi stanowią przede wszystkim wersje systemu Android, jak również zastosowane procesory i ekrany.
Wśród nowości produktowych, które właśnie wprowadzane są na polski rynek znajduje się urządzenie „ARCHOS 7c” – pierwszy tablet domowy, wyposażony w pojemnościowy ekran. ARCHOS 7c posiada ekran typu multitouch, ponadto wyposażony jest w system Android 2.1, WiFi i bezpośredni dostęp do aplikacji. Urządzenie umożliwia m.in. wyświetlanie zdjęć, odtwarzanie muzyki i filmów, a także korzystanie z gier. ARCHOS 7c z ekranem o przekątnej 7 cali dostępny będzie w Polsce w konkurencyjnej cenie 649 złotych.
– Jesteśmy szczęśliwi, że udało nam się pozyskać kluczowych silnych partnerów, takich jak: Excel i KOMSA, którzy umożliwiają nam wprowadzenie szerokiej gamy produktów na polski rynek, wyjaśnia Murat Ünol, Dyrektor Zarządzający dla Europy Środkowej. – Naszym celem jest zaspokojenie istniejących potrzeb rynkowych, jak również rozwój projektów biznesowych – dodał Ünol.
W pierwszej części roku 2011 ARCHOS rozpoczął owocną współpracę z niemieckim wydawnictwem “Verlag Heinrich Vogel”. Celem tego projektu było dostarczenie narzędzi treningowych wspomagających kursantów w czasie nauki jazdy. Specjalnie dla tego projektu, oprogramowanie wydawnictwa zostało zaimplementowane w tabletach internetowych „ARCHOS 70″ i „ARCHOS 43″. Dzięki temu kursanci mieli możliwość korzystania z testów na prawo jazdy, jak również monitorowania postępów w nauce bezpośrednio na monitorze tabletu. Dzięki znakomitej mobilności tabletów ARCHOS, kursanci mają testy i zadania zawsze przy sobie.
– Wierzymy, że tego typu projekty mogą stać interesujące również dla polskiego rynku, dlatego chcemy uczestniczyć w tego typu tego inicjatywach. Pragniemy wspierać sektory energetyki, edukacji i medycyny – powiedział Ünol.
Tablety internetowe marki Archos to jedne z najbardziej rozchwytywanych urządzeń multimedialnych na całym świecie. O rosnącej sile marki szczególnie w Europie świadczą jej wyniki. Zgodnie z badaniami GFK, udział firmy ARCHOS we francuskim rynku, w segmencie odtwarzaczy MP3/MP4 do 7 cali, wzrósł z 5.8% w roku 2009, do 7.8% w roku 2010, dając jej tym samym drugie miejsce w tym kraju. W Niemczech, w tej samej grupie produktowej zanotowano awans z 11 pozycji na 7, natomiast w Wielkiej Brytanii firma ARCHOS awansowała z 7 miejsca na 4 1.
Ponadto, w kontekście znaczącego rozwoju rynku tabletów internetowych dużego formatu (7 cali i większe), innowacyjne produkty firmy ARCHOS stwarzają unikalną możliwość rozwoju. W nowym segmencie produktów firma ARCHOS oferuje, w porównaniu z propozycją konkurentów, produkty wysokiej jakości w atrakcyjnej cenie. Dzięki konsekwentnie prowadzonej polityce marka Archos zdobyła pozycję lidera na rynku francuskim, osiągając 22% udział w segmencie tabletów o wartości do 400 EURO.
Prognozy dla rozwijającego się rynku tabletów są obiecujące. Przewidywana ilościowa sprzedaż globalna w roku 20113 szacowana jest na poziomie 50 milionów tabletów – będzie ona 3 razy większa niż w ubiegłym 2010 roku. ARCHOS planuje zająć znaczącą pozycję na tym dynamicznie rozwijającym się rynku.