ASTER, dostawca pięciu usług telekomunikacyjnych kupił 100% udziałów w spółce GH NET. To jeden z największych małopolskich dostawców Internetu. Na transakcji zyska nie tylko ASTER, który zwiększy zasięg sieci i umocni swoją pozycję na rynku krakowskim. Zyskają także klienci GH NET, którzy będą mogli korzystać z usług zintegrowanych oferowanych przez ASTER.
GH NET świadczy głównie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu. Obecnie spółka obsługuje 16 500 abonentów – głównie na terenie Krakowa, ale także, w mniejszym stopniu, Radomia. Obok usług dla klientów indywidualnych, spółka oferuje także rozwiązania dla klientów biznesowych – dostępu do Internetu, usługi głosowe oraz transmisji danych i kolokacji. W zasięgu sieci GH NET znajduje się około 50 tysięcy gospodarstw domowych.
Dzięki transakcji, ASTER umocni pozycję na rynku krakowskim, a klienci GH NET uzyskają dostęp do usług oferowanych przez ASTER.
– Już wkrótce część klientów GH NET będzie mogła korzystać z telefonii stacjonarnej i komórkowej, mobilnego Internetu a także telewizji cyfrowej oraz wypożyczalni filmów VoD. W ciągu kilku najbliższych miesięcy udostępnimy oferowane przez nas usługi wszystkim klientom znajdującym się w zasięgu sieci GH NET. – deklaruje Joanna Pasynkiewicz, Wiceprezes Zarządu ASTER.
Zakup GH NET to kolejna transakcja ASTER zrealizowana w tym roku. W lipcu br. ASTER nabył 100 % udziałów w spółce Mediatel 4B świadczącej usługi dla rynku biznesowego: głosowe, dostępu do Internetu, transmisji danych, kolokacji oraz szereg usług dodanych (efax, telekonferencje) dla klientów instytucjonalnych na terenie całego kraju. ASTER nie wyklucza w najbliższym czasie kolejnych przejęć – zarówno na rynku konsumenckim, jak i biznesowym.
– Jeśli pojawi się okazja do zakupu operatora uzupełniającego naszą ofertę terytorialnie, bądź też produktowo, to na pewno ją rozważymy. Konsolidacja na rynku kablowym jest bardzo potrzebna. Na rynku zachodnim działa maksymalnie kilku operatorów, tymczasem w Polsce funkcjonuje kilkuset operatorów, obsługujących blisko 5 milionów klientów. Konsolidacja zmniejsza koszty działania i ułatwia negocjacje z nadawcami telewizyjnymi. – tłumaczy Joanna Pasynkiewicz.