Avicii — DJ, producent muzyczny i muzyk w jednym — udostępnił „społecznościowy” utwór powstały w wyniku bezprecedensowej współpracy ludzi z całego świata. Partnerami projektu są firma Ericsson, At Night Management oraz Universal Music Sweden. Projekt „X You” trwał blisko siedem tygodni. W jego ramach ponad 4000 osób z całego globu nadsyłało fragmenty muzyki. Co tydzień Avicii dokonywał selekcji, zaś śledzący całe przedsięwzięcie fani oddawali głosy na te fragmenty,
które chcieliby usłyszeć w finalnym utworze, który na zakończenie projektu Avicii stworzył w swoim studio w Los Angeles. Udostępniony w Internecie utwór został odtworzony już niemal milion razy.
To bezprecedensowe przedsięwzięcie stanowi doskonałą ilustrację przemian, jakie zaszły w branży muzycznej. Dotąd branża rozrywkowa polegała na rozwiązaniach mobilnych, łączach szerokopasmowych oraz infrastrukturze chmury wyłącznie w celach dystrybucji i konsumpcji muzyki. Projekt „X You” unaocznia, że zasoby te mogą również być wykorzystane w procesie tworzenia i produkcji.
Utwór miał oficjalną premierę podczas Mobile World Congress 2013 w Barcelonie. Hans Vestberg, prezes firmy Ericsson, zaprezentował projekt, mówiąc: –To wydarzenie może zmienić sposób, w jaki współpracujemy na całym świecie. Muzyka to jeden z pierwszych obszarów, którego oblicze zostało odmienione przez sieci społecznościowe, współpracę i nowoczesne technologie. Tą samą drogą podążają teraz telewizja, książkowy rynek wydawniczy i w ogóle cała branża rozrywkowa.
Również Avicii zabrał głos w sprawie projektu: –Uważam, że to bardzo fajne, że ludzie będą mogli usłyszeć ten kawałek w radio, wiedząc, że wszyscy wzięli udział w jego powstaniu. Pięć lat temu nie byłoby to możliwe. Ale teraz cały świat może współpracować nad wspólnym projektem. Wyobraźcie sobie tylko, co będzie możliwe za pięć, dziesięć lat, kiedy wszyscy ludzie z całego świata będą ze sobą połączeni.
Sieci i technologie społecznościowe znajdują się teraz w samym centrum naszego codziennego życia i naszej pracy. Pracownicy ConsumerLabu firmy Ericsson są zdania, że wsparcie społecznościowe w realizacji projektów jest obecnie bardzo silną tendencją. Wymusza ona zmiany w sposobie myślenia przedsiębiorstw, a jednocześnie pozwala na urzeczywistnienie nowych rodzajów pomysłów.