Wielka awaria w sieci Orange obejmująca abonentów w całym kraju. Jak powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej rzecznik firmy Wojciech Jabczyński, do awarii technicznej doszło wczoraj około 22.30. Spowodowała ona w całej Polsce problemy z połączeniami i dostępem do internetu stacjonarnego i mobilnego. Po godzinie 9:00 sieć Orange poinformowała, że awaria została usunięta.
Rzecznik prasowy Orange Wojciech Jabczyński powiedział, że sytuacja jest już opanowana, ale klientów wciąż mogą spotkać drobne niedogodności. Jak wyjaśnia rozmówca IAR, biorąc uwagę specyfikę sieci i tego, jak takie awarie są usuwane, mogą się pojawiać drobne i lokalne utrudnienia w korzystaniu z usług.
Rzecznik zaznacza, że klienci, którzy czują się poszkodowani przez awarię może złożyć reklamację. Każda reklamacja będzie uwzględniana indywidualnie, według wytycznych znajdujących się w regulaminie świadczenia usług oraz w prawie telekomunikacyjnym.
Firma zapewnia, że awaria miała charakter czysto techniczny, ale nie chce poinformować jakie urządzenia zawiodły.
Za atakiem stoją hakerzy?
Firma Orange nie dotarła jeszcze do źródła awarii. Jak zapewnił rzecznik, służby techniczne pracowały przez całą noc i usunęły większą część awarii. Nie wszystko jednak zostało naprawione i w niektórych częściach Polski mogą być problemy z połączeniami. Rzecznik powiedział, że awaria zostanie usunięta w ciągu kilkudziesięciu minut.
Firma Orange podejrzewa, że za awarią stoją hakerzy (Facebook)
Na oficjalnym profilu firmy na portalu społecznościowym Facebook podano do informacji, że firma podejrzewa celowy atak ze strony hakerów, który miał na celu zaburzyć działanie sieci. Prace mające na celu przywrócić poprawne funkcjonowanie telefonów abonentów sieci Orange ciągle trwają.
[Aktualizacja: 7:40]
Orange Polska wykluczyła ryzyko ataku na sieć. Sieć poinformowała o wynikach analiz za pośrednictwem serwisu Twitter.
Będą odszkodowania?
Wojciech Jabczyński powiedział: – przyczyna awarii nie jest jeszcze znana. Gdy zostanie ona ustalona, firma Orange podejmie decyzje w sprawie ewentualnych odszkodowań. Zazwyczaj w praktyce telekomów takie odszkodowania sprowadzały się do dodatkowego pakietu minut do wykorzystania w ramach abonamentu lub doładowania w przypadku ofert na kartę.
[Aktualizacja: 9:50]
Firma Orange opublikowała na Facebooku informację o rozwiązaniu problemów dla większości abonentów. Trwają ostatnie prace nad usunięciem usterki w kilku ostatnich miejscowościach.