Ericsson Consumer Lab podaje, że w Polsce użytkownicy mobilnego Internetu stanowią 55% wszystkich internautów. Jest to udział wyższy, niż w Wielkiej Brytanii (43%) i USA (31%). Wśród polskich internautów widoczny jest też szybki wzrost udziału korzystających z mobilnego Internetu – z 20% w 2009 r. do 55% w 2011 r. Ericsson Consumer Lab przepytał polskich internautów o ich potrzeby, zainteresowania oraz sposoby korzystania z Internetu.
Różnimy się od innych krajów popularnością urządzeń dostępowych. Korzystamy z mobilnego Internetu głównie przy pomocy laptopów (79% użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40% urządzeń dostępowych dla mobilnego Internetu –mobilny Internet w tych krajach wykorzystywany jest głównie przez smartfony (Wielka Brytania:73%, USA: 67%).
Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 2009 roku zwiększyła się z 25% do 58%, to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57% w 2009 do 79% w 2011 r.).
Polacy używają mobilnego Internetu głównie w domu. Aż 62% ankietowanych twierdzi ze korzysta z mobilnego Internetu w domu, w „stałym miejscu”– nie ruszając laptopa z biurka.
Dla 86% badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie mobilnego dostępu do Internetu jest zasięg
–Wyniki pokazują, że polscy Internauci są bardziej mobilni, niż amerykańscy, brytyjscy, czy niemieccy – cenimy sobie możliwość korzystania z Internetu wszędzie, podobnie jak Włosi. Wskazują na to także motywy korzystania z mobilnego Internetu: ankietowani na pierwszych miejscach stawiają mobilność – nawet w domu – oraz zasięg mobilnego dostępu szerokopasmowego. Są za tę wygodę i swobodę skłonni płacić sami, nawet nie oczekując, że zapłaci za to np. pracodawca. Choć widoczny jest wzrostu udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego Internetu z laptopów, netbooków i tabletów – co oznacza, że potrzebne jest im to do dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfona – powiedział Tomasz Kulisiewicz, Analityk Wiodący firmy Audytel.
Ericsson Consumer Lab po raz trzeci przeprowadził w Polsce badania konsumenckiego rynku ICT. Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów.
Ericsson prowadząc badania w 40 krajach na całym świecie opiera swoje badania konsumenckie na wartościach, jakimi kierują się użytkownicy nowych technologii.