Badanie przeprowadzone przez firmę Samsung Electronics Co., Ltd, światowego lidera w dziedzinie mediów cyfrowych i technologii konwergencji pokazuje, iż 2/3 brytyjskich rodziców uważa, że niewystarczający poziom inwestycji w szkołach spowoduje w przyszłości braki w umiejętnościach cyfrowych ich dzieci. Badaniem objęto grupę ponad 500 rodziców dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Wynika z niego, iż 56% ankietowanych uważa, że inwestycje w infrastrukturę
informatyczną powinny być dla szkół priorytetem. Na kolejnych miejscach wskazano włączenie umiejętności cyfrowych do programu nauczania (45%) oraz inwestycje w szkolenia dla nauczycieli (40%). Co istotne, aż dwie trzecie objętych badaniem rodziców (67%) obawia się, iż brak inwestycji w szkołach spowoduje w przyszłości powstanie braków w umiejętnościach cyfrowych uczniów. Mimo iż 97% rodziców sądzi, że pomoce naukowe wykorzystywane w klasie powinny dotrzymywać kroku rozwojowi technologii, 72% z nich jest zdania, że technologie dostępne w domu są lepsze niż w szkole.
– Badania pokazują, że technologia pomaga dzieciom uczyć się wydajniej, tworząc jednocześnie fantastyczne możliwości nauczania opartego na współpracy. Na naszych oczach szkoły odchodzą od modelu, w którym wszystkie dzieci uczono w ten sam sposób, gdyż widzą, że każde dziecko uczy się inaczej. Jest to spore wyzwanie, któremu nie sprostamy bez wsparcia ze strony technologii. Firma Samsung opracowała inteligentne klasy, tworzące przyjazne środowisko do interaktywnej i opartej o współpracę nauki, w którym interakcja pomiędzy uczniami a nauczycielami jest znacznie silniejsza. Inteligentna klasa korzysta z szerokiej gamy rozwiązań edukacyjnych, zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu zaangażowania uczniów i pozwalających uczyć się poprzez zabawę. Uważamy, że firmy takie jak nasza powinny wziąć na siebie odpowiedzialność i wspólnie z władzami i szkołami przygotowywać dzieci na wyzwania przyszłości – stwierdził Graham Long, wiceprezes zespołu Enterprise Business Team w Samsung UK & Ireland.