czwartek, 19 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Badanie Sony pokazuje, że większość firm jest skłonna zapłacić znacznie więcej za zrównoważone rozwiązania

    Zobacz również

    Badania przeprowadzone przez Sony Professional Displays and Solutions Europe dają cenny wgląd w to, jak profesjonaliści z branży audiowizualnej (AV) w całej Europie podchodzą do zrównoważonego rozwoju przy zakupie sprzętu AV. Nowy raport podważa popularne uprzedzenia dotyczące niechęci firm do płacenia więcej za zrównoważone produkty i rozwiązania. Wynika z niego, że około 8 na 10 firm jest skłonnych zapłacić ponad 20% więcej za produkty AV, które są wykonane w sposób bardziej zrównoważony lub działają z większą wydajnością energetyczną. Co jeszcze bardziej zaskakujące, ponad 45% twierdzi, że zapłaciłaby ponad 50% więcej za te bardziej zrównoważone rozwiązania AV.

    - Reklama -

    Większość respondentów (88%) zadeklarowała również, że praktyki dostawcy w zakresie zrównoważonego rozwoju są ważne przy wyborze partnera AV, a 92% stwierdziło, że brak praktyk potencjalnych dostawców w zakresie zrównoważonego rozwoju zniechęciłby ich. ​

    „Nowe badania Sony rozwiewają mit, że zrównoważony rozwój jest nadal postrzegany jako jedynie dodatek” – mówi Rhea Horlock, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Kinly. „Nowe regulacje w połączeniu z rosnącą presją ze strony konsumentów i pracowników sprawiły, że wiele firm zaczęło poważniej myśleć o zrównoważonym rozwoju, ale te ambicje muszą znaleźć odzwierciedlenie w decyzjach zakupowych, aby napędzać rzeczywiste zmiany”.

    Wydaje się, że unijna dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD) będzie miała znaczący wpływ na podejście profesjonalistów AV do zamówień w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponad połowa (55%) stwierdziła, że CSRD znacząco na nich wpłynie i że będą traktować priorytetowo dostawców AV z silnymi praktykami zrównoważonego rozwoju, podczas gdy kolejne 45% stwierdziło, że będzie to miało umiarkowany wpływ.

    „Często słyszymy, że choć firmy mają apetyt na bardziej zrównoważony rozwój, większość z nich nie chce płacić więcej za zrównoważone rozwiązania. To badanie podważa to założenie”, powiedział Rik Willemse, szef działu monitorów profesjonalnych i rozwiązań w Sony Europe. „To pocieszające, że korporacje chcą „postawić na zrównoważony rozwój”. Naszym zdaniem to na dostawcach sprzętu audiowizualnego spoczywa teraz obowiązek wprowadzania na rynek bardziej zrównoważonych rozwiązań i wyjaśniania płynących z nich korzyści potencjalnym klientom. Jest to misja, którą traktujemy bardzo poważnie w Sony, z naszą ogólnofirmową inicjatywą Road to Zero i zrównoważonymi rozwiązaniami produktowymi, takimi jak plastik z recyklingu SORPLAS™ używany w naszych ekranach BRAVIA”.

    We współpracy z Censuswide, Sony przeprowadziło ankietę wśród ponad 1000 korporacyjnych specjalistów AV w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Szwecji, Danii i Francji. Badanie obejmowało opinie z wielu sektorów, zarówno organizacji publicznych, jak i prywatnych.

    Badanie wykazało również, że:

    Respondenci w Polsce uważali, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na zapewnienie zrównoważonych działań jest zapotrzebowanie klientów i standardy etyczne ich własnej firmy, przy czym uszeregowali je w następującej kolejności:

    • Zapotrzebowanie klientów – 48%
    • Etyka naszej firmy – 47%
    • Organy regulacyjne – 44%
    • Rekrutacja – 44%
    • Inwestorzy – 41%
    • Organizacje pozarządowe – 40%


    Korporacyjni specjaliści AV w Polsce biorą pod uwagę swój wpływ na środowisko w całym procesie zakupowym, przy czym etap „specyfikacji sprzętu” jest najczęstszym punktem, w którym priorytetem jest zrównoważony rozwój:

    • Specyfikacja sprzętu – 53%
    • Wybór dostawcy – 52%
    • Rozpoczęcie projektu – 52%
    • Ustalanie cen i negocjacje – 48%
    • Po zakupie/wdrożeniu – 47%
    • Na żadnym etapie – 0%


    Oznakowania ekologiczne są postrzegane jako cenne narzędzie przez wielu respondentów, a decydenci uważają je za ważne: ​

    • Energy Star – 46%
    • Carbon Trust – 41%
    • EcoVadis – 37%
    • Epeat – 37%
    • MCSI (Morgan Stanley) – 30%
    • Brak – 0%


    Ponieważ widzimy, że coraz więcej użytkowników końcowych poszukuje przejrzystych i praktycznych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju, zachęcające jest to, że Sony jako producent ma tu wiele do powiedzenia”, dodaje Shelley Townend, Marketing Manager w Universal AV. – Chociaż prawdą jest, że zrównoważony rozwój coraz częściej pojawia się w rozmowach podczas cyklu zakupowego, zwłaszcza w przypadku większych przetargów, wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Nic dziwnego, że pomimo najlepszych intencji, oszczędności nadal często wygrywają ze świadomością ekologiczną. Im więcej rozmawiamy na ten temat, a producenci tacy jak Sony wspierają dyskusję, tym bardziej nasza branża zbliża się do pozytywnego wpływu na zdrowie naszej planety.

    ŹródłoSony
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Słuchawki Sony z serii 1000X teraz w kolorze Smoky Pink

    Sony poinformowało o wprowadzeniu nowej wersji kolorystycznej nagradzanych słuchawek z serii 1000X z wiodącym systemem redukcji hałasu.​​​Dwa modele z...