Korzystasz w codziennej pracy z komputera? Spędzasz przy nim większość czasu w ciągu dnia? Jeśli jest to Twoje narzędzie pracy, warto przeprowadzić generalny porządek! Często nie jest to łatwy i przyjemny projekt i trzeba nad nim spędzić wiele godzin . Przeglądarka Internetowa. W dzisiejszym świecie codziennie używana i w większości przypadków zaśmiecona ogromną liczbą zakładek. Ile z zapisanych przez Ciebie ulubionych stron odwiedziłeś więcej niż 5-krotnie?
Ile z nich wylądowało w dziale „Inne zakładki”, po których otwarciu wyświetla się 10, 50, a może nawet więcej niż 100 serwisów? Warto poświęcić trochę czasu nad zrobieniem porządku z tym bałaganem i pogrupować ulubione strony w poszczególnych katalogach.
Jednym z dobrych i sprawdzonych sposobów jest podział na strony, które przeglądamy codziennie, raz w tygodniu, bądź rzadziej. Innym ze sposobów może być pogrupowanie na poszczególne kategorie tematyczne. I teraz najważniejsze – wyrób w sobie nawyk regularnego dodawania kolejnych stron do poszczególnych katalogów, ponieważ w innym przypadku gwarantujemy, że za miesiąc powrócisz do sytuacji początkowej i czas poświęcony na porządki uznasz za zmarnowany.
A jeśli masz problem ze zbyt dużą ilością otwartych zakładek w jedym czasie, warto poszukać wtyczki do przeglądarki, która zapisze ciekawe artykuły do przeczytania na później. Nie warto błądzić i szukać potrzebnej w danej chwili strony, bo tracimy tylko cenny czas.
Mail
To zadanie dla prawdziwych zwycięzców i drastyczne zmiany wymagają często zmiany sposobu myślenia. Na początku warto zadać sobie 2 zasadnicze pytania: Ile z pozostawionych maili przydało nam się rzeczywiście w późniejszym czasie? Jaki procent maili, których nie pozbyliśmy się od razu, zostało przez nas usuniętych masowo np. po miesiącu?
Jeśli nie chcesz aby w Twojej skrzynce ponownie wyświetliła się lista ponad 1000 wiadomości, musisz rozpocząć działania. Zacznij archiwizować maile, pogrupuj konkretne tematy bądź adresatów do specjalnie stworzonych etykiet/zakładek i usuwaj wiadomości, które nie są Ci do niczego potrzebne. Warto również przejrzeć zamówione wcześniej newslettery i zrezygnować z tych, które otwieramy sporadycznie bądź wcale.
– Podane tutaj przykłady nie odkrywają niczego nowego, ale warto zastanowić się ile czasu w roku tracimy na porządkowanie przeglądarki, czy skrzynki mailowej. Lepiej przeznaczyć ten czas tylko raz na wypracowanie systemu organizacji naszej pracy z wykorzystywanymi narzędziami niż kilka razy w roku tracić godziny w czasie wolnym na porządkowanie – mówi Przemysław Styrna, New Business Manager Grupa 365NET. – Przeglądarka internetowa, czy mail to jednak tylko początek. Prawdziwym wyzwaniem jest Facebook, gdzie nasze prywatne konta są zaśmiecane ogromną liczbą bezwartościowych dla nas informacji – dodaje.