FreecoNet – jeden z najpopularniejszych w Polsce usługodawców telefonii internetowej – w związku z nadchodzącym Dniem Dziecka przypomina o swoim telefonicznym serwisie bajkowym. Dzwoniąc pod specjalny numer, można posłuchać bajek czytanych przez wirtualnego lektora.
Bajki i baśnie do posłuchania przez telefon to usługa, którą FreecoNet adresuje przede wszystkim do najmłodszych. Każdy maluch, który zadzwoni pod numer +48 (58) 73 11 952, będzie mógł wybrać bajkę do posłuchania. Oprócz istniejących już w serwisie bajek: „Brzydkie kaczątko”, „Lokomotywa” i „Złota kaczka”, dostępne są dwie nowe – „Księżniczka na ziarnku grochu” oraz „Dziewczynka z zapałkami”. Dla wszystkich zarejestrowanych we FreecoNet usługa jest bezpłatna, natomiast pozostałe połączenia z numerów niezarejestrowanych na platformie są taryfikowane według stawek poszczególnych operatorów.
Bajkowy serwis FreecoNet to przykład zastosowania zaawansowanych usług dodanych platformy. Wykorzystują one technologię syntezy mowy i można je tworzyć w bardzo łatwy sposób. Treść bajek wprowadzana jest w panelu użytkownika FreecoNet z klawiatury komputera, a następnie przy każdym połączeniu telefonicznym bajka jest czytana w czasie rzeczywistym przez wirtualnego lektora. W identyczny sposób usługę tę mogą wykorzystać np. firmy do stworzenia systemu powitań i przekierowań połączeń telefonicznych.
FreecoNet 2.0 to platforma telekomunikacyjna dla użytkowników indywidualnych i małych firm, która integruje rozwiązania wielu operatorów i dostępne na rynku technologie telekomunikacyjne (VoIP, PSTN, GSM). FreecoNet umożliwia darmowe rozmowy telefoniczne pomiędzy abonentami różnych operatorów, jeśli tylko zarejestrowali oni swoje numery telefonów we FreecoNet. Najniższe stawki przy połączeniach na numery spoza platformy gwarantuje TelArena – innowacyjny moduł FreecoNet. Na TelArenie kilku niezależnych operatorów rywalizuje ceną o obsługę każdego połączenia i zawsze wygrywa ten, który zapewnia najniższą stawkę w danym kierunku. FreecoNet to również inne, zaawansowane rozwiązania: zestaw innowacyjnych usług dodanych dla biznesu (m.in. IVR, CallCenter) oraz FreecoNet Mobile dla telefonów komórkowych.