Bank BNP Paribas od ponad roku publikuje podcasty, w których poruszane są rozmaite tematy od psychologii, przez kulturę po finanse. Liczba odsłuchań wynosi niemal 20 tys. – To najbardziej angażujący Klientów kanał komunikacji, dający im możliwość niemal osobistego uczestniczenia w rozmowach, twierdzą eksperci banku. Bank BNP Paribas rozpoczął regularną publikację podcastów w kwietniu 2020 roku, jako pierwszy bank w Polsce. Projekt był kontynuacją inicjatywy BNP Paribas Talks – spotkań z inspirującymi ludźmi w oddziałach
bankowych w całej Polsce.
– To był początek pandemii i obowiązywania obostrzeń. Szukaliśmy efektywnego sposobu, aby wypełnić lukę, która powstała w naszej komunikacji z Klientami. Podcasty, jak żaden inny z nowych kanałów komunikacji wpisują się w nurt H2H (Human to Human). Przez swoją skromną formę dają słuchaczowi poczucie autentyczności i intymności, co sprzyja dłuższym, pogłębionym materiałom. Z drugiej strony obserwacja trendów i badania jasno pokazują, że to medium mocno zyskuje na znaczeniu, staje jednym z najbardziej angażujących. W Polsce z podcastowej oferty korzysta już niemal co trzeci internauta – mówi Izabela Tworzyło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i rzeczniczka prasowa w Banku BNP Paribas. – Naszym głównym celem jest dostarczanie wartościowej treści, która jest w dzisiejszych czasach jeszcze bardziej poszukiwana. Spektrum tematyczne jest bardzo różnorodne, myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie – dodaje.
Podcasty banku publikowane są w ramach cyklu BNP Paribas Talks na stronie internetowej oraz na kanale w serwisie Spotify. Dotychczas ukazało się 99 nagrań w różnych kategoriach tematycznych (m.in. kultura, biznes, ekologia, kobieta, podróże i psychologia). Łączna liczba odsłuchań wszystkich nagrań to 19834, z czego 10639 na stronie i 9195 w serwisie streamingowym. Słuchacze pochodzą z aż 29 krajów na 5 kontynentach.
Wśród najpopularniejszych podcastów na stronie banku, dominują te o tematyce psychologicznej. Na pierwszym miejscu z 1157 odsłonami jest rozmowa z Tomaszem Sobierajskim, pt. „Czy byłeś grzeczny?” Na kolejnych miejscach znalazły się dyskusje z Wojciechem Eichelbergerem („Z uważnością w nowy rok”) oraz Aleksandrą Beltą-Iwacz („Jak nauczyć dziecko naturalnego dawania”). Listę najchętniej słuchanych podcastów uzupełniają podróżnicze rozmowy z Anią i Arturem z bloga „Czas na Wywczas”.
W serwisie Spotify największą uwagę słuchaczy przykuły rozmowy o literaturze. Najczęściej słuchanym podcastem był osobisty przewodnik po Pradze Mariusza Szczygła, który przyciągnął 1269 słuchaczy. Chętnie słuchano także podcastów z Filipem Springerem – 417, oraz Małgorzatą Rejmer – 362.
Bank BNP Paribas komunikuje się za pomocą podcastów również z pracownikami. W ramach programu DOBRZE, którego celem jest dbanie o dobre samopoczucie osób zatrudnionych w banku, powstają nagrania ze specjalistami z różnych dziedzin, takimi jak psycholog zdrowia, fizjoterapeuta czy dietetyk.
Własne podcasty analityczne przygotowuje również Biuro Maklerskie BNP Paribas.
Bank BNP Paribas konsekwentnie rozwija ten obszar komunikacji, m.in. poprzez współpracę z mediami. Eksperci banku regularnie uczestniczą w nagraniach Fintech.pl, Chili Zet, Pulsu Biznesu (cykl „PB do słuchania”), Subiektywnie o finansach czy Media Marketing Polska (cykl „CMO po drugiej stronie lustra”).
Bank coraz mocniej stawia też na rozwój w obszarze wideopodcastów. W tym roku zrealizował serię trzech takich nagrań poświęconych wynikom badań i kwestiom związanym z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu w rolnictwie. Cykl rozmów z ekspertami z sektora Food&Agri „Rozmowy o Zielonym Ładzie” na Spotify pojawił się w tradycyjnej formie audio, a na dedykowanej stronie BNP Paribas Talks jako wideo.