Bank Pekao zakończył właśnie pierwszy etap uruchomienia Microsoft Teams obejmujący 11 400 pracowników. To jedno z największych wdrożeń chmurowych w polskim sektorze finansowym. Z platformy Microsoft Teams w Banku Pekao skorzystało aktywnie w pierwszym miesiącu od uruchomienia 11 400 użytkowników. To potwierdzenie, że bank realizuje strategię digitalizacji i adopcji rozwiązań chmurowych. Aplikacja Microsoft Teams z pakietu O365 to narzędzie, które optymalizuje pracę w zespołach, prowadzenie projektów i codzienną
kooperację zwłaszcza w tak dynamicznym środowisku pracy jakim jest Bank Pekao.
Umożliwia nie tylko przeprowadzanie wideo- i telekonferencji, ale także sprawną pracę na dokumentach w różnych obszarach Banku w czasie rzeczywistym. To usługa oparta na chmurze publicznej, a jednocześnie zintegrowana i współistniejąca z usługami wewnętrznymi.
– Wdrożenie Microsoft Teams w Banku Pekao pokazuje, że jesteśmy gotowi na to, aby działać w chmurze. Rodzi to wiele nowych możliwości rozwoju, a w pierwszej kolejności pozwoli na usprawnienie i ułatwienie pracy, także tej zdalnej i hybrydowej – mówi Justyna Solak-Rzytki, Dyrektor Departamentu Operacji i Utrzymania Banku Pekao S.A. – Uważamy, że jest to nasza inwestycja w przyszłość. Obecnie prowadzimy prace nad uruchomieniem kolejnych funkcjonalności Microsoft Teams i Office365, a docelowo platforma będzie zintegrowana z innymi aplikacjami w banku. Da nam to możliwość szerokiego rozbudowania wewnętrznego ekosystemu pracy – wierzymy, że wpłynie to zarówno na komfort, jak i efektywność naszych zespołów.
Zdaniem Macieja Leśniewskiego, Dyrektora Departamentu Architektury i Procesów IT Banku Pekao S.A., realizując ten projekt Bank Pekao przetarł wiele ścieżek, w szczególności w zakresie zgodności regulacyjnej oraz bezpieczeństwa. – Można powiedzieć, że ten projekt był jednym z kilku, które przecierały szlaki w zakresie możliwości wykorzystania usług chmurowych w sektorze finansowym, oferowanych przez publicznych dostawców chmurowych – dodał Leśniewski.
– Implementacja MsTeams w banku jest kolejnym krokiem w konsekwentnej realizacji założeń naszej strategii IT, której fundamentem jest wykorzystanie rozwiązań chmurowych na szeroką skalę – mówi Marek Lenz, Dyrektor Centrum IT, Bank Pekao S.A.
Microsoft Teams to aplikacja, która sprawdzi się nie tylko w czasie pandemii, ale będzie przydatna także w przyszłości. “Postrzegamy to narzędzie jako uniwersalną platformę do kooperacji, która adresuje potrzebę digitalizacji procesów i cyfrowego środowiska pracy” – podsumowuje Justyna Solak-Rzytki.
– Obserwujemy ogromne przyspieszenie technologiczne, wielką potrzebę wzrostu kompetencji cyfrowych oraz gwałtowne zapotrzebowanie na rozwiązania chmurowe na polskim rynku. Umożliwiają one elastyczne działanie organizacji, budując kulturę dostępności, która nikogo nie wyklucza. Bank Pekao jest zdecydowanie jednym z pionierów rynku w tym obszarze. Wdrażając rozwiązania chmurowe do współpracy i komunikacji wzmacnia odporność firmy na wyzwania przyszłości, a pracownikom gwarantuje bezpieczne, elastyczne i skuteczne narzędzia pracy – podkreśla Paweł Jakubik, członek zarządu Microsoft w Polsce.
Rozwój funkcjonalności chmurowych banku, którego przykładem jest m.in. implementacja Microsoft Teams, to jeden z kluczowych celów Strategii IT Banku Pekao SA na lata 2021-2024. Nowa koncepcja, zawarta w dokumencie „Odpowiedzialny bank. Nowoczesne bankowanie” jest efektem prac szerokiego grona pracowników banku i opiera się na czterech filarach: Klient, Wzrost, Efektywność i Odpowiedzialność. Bank Pekao będzie sukcesywnie wprowadzać kolejne udogodnienia technologiczne i nowości, dla klientów biznesowych i indywidualnych, a także wewnątrz organizacji.