W ramach rozpoczęcia produkcyjnego uruchamiania otwartej bankowości (interfejs API) Klienci Banku korzystający z bankowości Pocztowy24 i EnveloBank, po wyrażeniu odpowiednich zgód, uzyskają możliwość korzystania z usług finansowych certyfikowanych dostawców trzecich (TPP). Wprowadzone zmiany stanowią realizację wymogów Dyrektywy PSD2. Udostępnienie w bezpieczny dla Klientów sposób historii rachunku czy dokonywanie płatności z kont Banku Pocztowego
w zewnętrznych systemach transakcyjnych podmiotów trzecich (Third Party Providers- TPP) – to niektóre możliwości, które po wyrażeniu odpowiednich zgód uzyskają Klienci w efekcie rozpoczętego uruchamiania przez Bank otwartej bankowości.
W ten sposób Bank Pocztowy dostosowuje swoje działanie do wymogów Dyrektywy PSD2.
– Jesteśmy dumni, że Bank Pocztowy jako jeden z pierwszych banków w Polsce umożliwia Klientom bezpieczne korzystanie z usług otwartej bankowości, świadczonych przez tzw. podmioty trzecie. Stanowi to odpowiedź na wymogi regulacyjne, ale jest jednocześnie ważnym krokiem w rozwoju naszej nowoczesnej bankowości internetowej i mobilnej EnveloBank – mówi Agnieszka Modras, Dyrektor Departamentu Obsługi Prawnej, kierująca Projektem PSD2 w Banku Pocztowym.
Także w zgodzie z postanowieniami Dyrektywy, Bank wdroży silne uwierzytelnienie (Strong Customer Authentication – SCA), przez co podniesie bezpieczeństwo Klientów w obszarze poufności danych oraz środków zgromadzonych na rachunkach bankowych.
– Projekt PSD2 jest złożony pod względem prawnym, biznesowym i informatycznym. Aby sprostać wyzwaniom jakie przed nami stawia, postawiliśmy na ścisłą, zwinną współpracę w ramach Banku, jak również z dostawcami zewnętrznymi. Za nami duży krok, jednak już myślimy o kolejnych etapach, przede wszystkim o wprowadzeniu silnego uwierzytelnienia Klientów w kanałach zdalnych – mówi Paweł Rzewuski, Zastępca Dyrektora Departamentu Systemów Informatycznych, współkierujący Projektem PSD2 w Banku Pocztowym z ramienia obszaru informatycznego.