sobota, 12 kwietnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Bardzo dobre wyniki finansowe Grupy Polsat Plus w 2024 roku – wzrost przychodów, EBITDA i zysku netto

    Zobacz również

    26 mln osób w zasięgu 5G Plusa, Grupa Polsat-Interia liderem wśród wydawców internetowych, nowe farmy wiatrowe i uruchomienie produkcji zielonego wodoru

    - Reklama -

    2024 rok był bardzo dobry dla Grupy Polsat Plus zarówno pod względem wyników operacyjnych, jak i finansowych. Przychody wzrosły do 14,3 mld zł, skorygowany zysk EBIDTA – do 3,3 mld zł, a zysk netto – do 777 mln zł. Grupa finalizuje realizację założeń Strategii 2023+ i kończy budowę nowego filaru biznesowego – zielonej energii i wodoru przy docelowych nakładach inwestycyjnych niższych o 1,1 mld zł niż pierwotnie zakładała.

    Grupa zwiększyła zasięg 5G Plusa do 26 mln osób. Internet stacjonarny Plusa i Netii dociera do 11 mln gospodarstw domowych. Istotnie została wzmocniona oferta kanałów sportowych. Grupa Polsat-Interia była liderem wśród wydawców online. Grupa wyprodukowała ponad 1 TWh energii z własnych OZE oraz zbudowała pełny łańcuch wartości gospodarki wodorowej.

    Najważniejsze wydarzenia:

    W 2024 r. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 4,7% r/r do ok. 14,3 mld zł, skorygowany1 zysk EBITDA wzrósł o 9,6% do 3,3 mld zł, a zysk netto – o blisko 150% do 777 mln zł.
    (1) EBITDA skorygowana o zysk ze sprzedaży akcji Asseco w 2023 r. oraz zysk ze sprzedaży Muzo, zbycie pakietu adresów IPV4, odpis aktualizujący zapas modułów PV w 2024 r.

    Konsekwentna realizacja strategii multiplay ma odzwierciedlenie w rosnącym ARPU klientów kontraktowych – ARPU klientów B2C wzrosło w IV kw. 2024 r. o 5,2% r/r, a B2B – o 4,6% r/r. – oraz spadającym wskaźniku odejść klientów (churn), który został obniżony do tylko 7%.
    Zasięg sieci 5G Plusa wzrósł do 26 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 GB – do blisko 17 mln mieszkańców kraju. Z myślą o dalszym rozwoju sieci 5G Grupa przedłużyła rezerwację częstotliwości w paśmie 2,6 GHz TDD oraz pozyskała rezerwację w paśmie 3,6 GHz, jak również pozyskała blok w paśmie 700 MHz.


    Zasięg szybkiego Internetu domowego Grupy oferowanego przez Plusa i Netię w oparciu o sieć własną i dostęp hurtowy został zwiększony do blisko 11 mln gospodarstw domowych.


    Grupa Polsat-Interia była nr 1 wśród wydawców internetowych (osiągając pięciokrotnie, czyli najczęściej spośród wydawców internetowych, największy zasięg pod względem liczby użytkowników) oraz liderem w kategorii mobile.


    Grupa Polsat Plus wzbogaciła ofertę kanałów sportowych, nabywając nowe, atrakcyjne prawa. Telewizja Polsat kupiła m.in. wyłączne prawa do pokazywania przez kolejne 3 lata w Polsce nowego formatu Ligi Europy UEFA i Ligi Konferencji UEFA. Telewizja ELEVEN SPORTS nabyła prawa do m.in.: meczów francuskiej Ligue 1 McDonald’s w latach 2024 – 2029, wszystkich wyścigów Formula 1 Grand Prix w latach 2025 – 2028 (wyłączne prawa) oraz piłkarskich rozgrywek Bundesligi i 2. Bundesligi od sezonu 2025/26 do końca 2028/29 (wyłączne prawa) i niewyłączną licencję na rundę wiosenną 2024/25.


    Grupa uruchomiła 2 nowe farmy wiatrowe w Człuchowie i Przyrowie, zwiększając moc zainstalowaną w wietrze do 150 MW.
    Własne OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały w ciągu roku 1016 GWh zielonej energii (314 GWh z wiatru, 86 GWh ze słońca, 616 GWh z biomasy) – o 53% więcej r/r.


    Grupa zbudowała pełny łańcuch wartości gospodarki wodorowej – w Koninie ruszyła produkcja zielonego wodoru, zostały uruchomione kolejne ogólnodostępne stacje tankowania wodoru NESO, a do teraz spółka PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy dostarczyła 35 NesoBusów i wygrała przetargi na dostawę 55 kolejnych autobusów wodorowych do różnych miast.


    W I kw. 2025 r. Grupa Polsat Plus sprzedała pakiet 10% akcji Asseco Poland, a pozyskane środki przeznaczyła na częściową przedpłatę kredytu terminowego w wysokości 681 mln zł.


    Jestem bardzo zadowolony z wyników operacyjnych wszystkich segmentów biznesowych, które w połączeniu z dyscypliną kosztową przełożyły się na silne wyniki finansowe. Zbliżamy się do osiągnięcia celów naszej Strategii 2023+ i zakończenia budowy nowego filaru biznesowego, czyli zielonej energii i wodoru, który już teraz osiąga bardzo dobre wyniki – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. – Rozwijamy sieć 5G, w zasięgu której jest już 26 mln osób, koncentrujemy się na produkcji atrakcyjnych treści, istotnie wzmocniliśmy ofertę kanałów sportowych – dodaje.

    Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus – wzrost przychodów i EBITDA

    2024 rok był dla Grupy Polsat Plus bardzo dobry pod względem wyników finansowych. Przychody Grupy wzrosły o 4,7% r/r do 14,3 mld zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 9,6% do 3,3 mld zł, a zysk netto – o blisko 150% do 777 mln zł.

    W 2024 r. odnotowaliśmy silny wzrost kluczowych wskaźników finansowych – przychody Grupy wzrosły o 4,7% do 14,3 mld zł, a skorygowana EBITDA – o 9,6% do 3,3 mld zł. Najnowszy segment naszej działalności – zielonej energii wygenerował aż 282 mln zł EBITDA, a w 2026 r. będzie to już ok. 500 mln zł zgodnie z założeniami naszej Strategii 2023+ – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. – Efektywnie zarządzaliśmy naszymi inwestycjami i mamy pod kontrolą capex. W obszarze TMT był on na niskim poziomie 6%, a większość inwestycji w rentowny segment zielonej energii już zrealizowaliśmy – przy docelowych nakładach o 1,1 mld zł niższych niż pierwotnie zakładaliśmy – dodaje.

    Priorytetem Grupy Polsat Plus na 2025 r. pozostaje efektywne zarządzanie inwestycjami, ścisła kontrola kosztów, maksymalizacja przychodów ze sprzedaży zielonej energii oraz koncentracja na redukcji zadłużenia Grupy po zakończeniu największych strategicznych inwestycji w OZE. W I kw. br. Grupa zrealizowała częściową przedterminową spłatę kredytu w wysokości 681 mln zł, przeznaczając na nią środki ze sprzedaży pakietu 10% akcji Asseco Poland.

    Segment usług B2C i B2B – wzrost ARPU klientów kontraktowych

    Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a ponad 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w IV kw. 2024 r. o 5,2% r/r do 77,4 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,6% do 7%.

    IV kw. 2024 r. był dla nas bardzo dobry pod względem wyników operacyjnych. Liczba świadczonych przez nas usług telefonii komórkowej wzrosła o ponad 190 tys. r/r, usług internetowych – o 95 tys., a klientów multiplay – o 60 tys. Łącznie z ofert multiplay korzysta ponad 2,5 mln osób, czyli 44% wszystkich naszych klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – W efekcie wysokiej sprzedaży usług zarówno do nowych, jak i obecnych klientów Grupy średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł o 5,2% r/r, a od klientów biznesowych – o 4,6%. Istotnie obniżyliśmy wskaźnik odejść klientów – do niskiego poziomu 7% – dodaje.

    Grupa Polsat Plus posiada ponad 68 tys. klientów B2B, a średni przychód od tych klientów wzrósł w IV kw. 2024 r. o 4,6% r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.

    Segment mediowy: telewizja i online – Grupa Polsat-Interia nr 1 wśród wydawców internetowych

    Grupa Telewizji Polsat utrzymuje wysokie, zgodne ze strategią wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 22,7% w IV kw. 2024 r. (7,5% kanału głównego Polsat i 15,2% kanałów tematycznych) oraz 22% w całym roku (7,1% kanału głównego Polsat i 14,9% kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 1,8% do 423 mln zł w IV kw. oraz o 4,2% do ok. 1,4 mld zł w okresie 12 miesięcy, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie 28% w obydwu okresach.

    Grupa Polsat Plus skutecznie buduje swoją pozycję w segmencie online. W 2024 r. była nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce – pięciokrotnie, czyli najczęściej spośród wydawców internetowych, osiągnęła największy zasięg wyrażony liczbą użytkowników. Była też liderem kategorii mobile – aż dziewięciokrotnie była na 1. pozycji w tej kategorii. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w IV kw. 2024 r. co miesiąc średnio 20,8 mln użytkowników, którzy generowali ponad 1,8 mld odsłon stron.

    Segment zielonej energii – dynamiczny wzrost produkcji energii i 282 mln zł EBITDA

    Dzięki dynamicznym inwestycjom, które dobiegają końca, Grupa Polsat Plus stała się wiodącym producentem czystej energii. W IV kw. br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała 295 GWh zielonej energii (116 GWh z wiatru, 9 GWh ze słońca i 169 GWh z biomasy) – o 64% więcej r/r. Łącznie w 2024 r. było to 1016 GWh zielonej energii (314 GWh z wiatru, 86 GWh ze słońca, 616 GWh z biomasy) – o 53% więcej r/r.

    Cieszymy się, że w tak krótkim czasie zrealizowaliśmy cele Strategii 2023+ w segmencie zielonej energii. Jesteśmy wiodącym producentem czystej energii i zbudowaliśmy kompletny łańcuch wartości zielonego wodoru. Co ważne, nasze cele osiągnęliśmy przy wydatkach inwestycyjnych niższych docelowo o 1,1 mld zł niż pierwotnie zakładaliśmy – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – W zeszłym roku uruchomiliśmy kolejne farmy wiatrowe o łącznej mocy 123 MW, dzięki czemu dynamicznie wzrosła produkcja energii z naszych OZE – o 53% r/r, do ponad 1 TWh. Trwa szybko postępująca budowa naszej największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW, która jeszcze w tym roku podwoi nasze moce zainstalowane w wietrze. Segment ten już teraz osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. W zeszłym roku wygenerował już 282 mln zł EBITDA – dodaje.

    Produkcja zielonego wodoru została uruchomiona w Koninie z wykorzystaniem elektrolizera 2,5 MW. Po Warszawie i Rybniku ogólnodostępne stacje wodorowe NESO zostały uruchomione w Gdańsku, Gdyni, Lublinie i Wrocławiu. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku wyprodukowała NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk), Gdańska (10 sztuk) i Konina (5 sztuk), a zakontraktowanych do dzisiaj bądź w realizacji jest kolejnych 55 autobusów dla różnych miast.

    Skuteczna realizacja Strategii 2023+

    Grupa Polsat Plus konsekwentnie realizuje swoją długoterminową strategię multiplay i efektywnie monetyzuje inwestycje w zieloną energię. Segmenty telekomunikacji i kontentu rozwijają się organicznie i generują silny, powtarzalny strumień gotówki. W ciągu zaledwie 5 lat Grupa osiągnie ponad 1700 GWh możliwości produkcyjnych czystej, zielonej energii, inwestując 3,9 mld zł, czyli o 1,1 mld zł mniej niż zakładała. Ten segment działalności już w 2026 r. będzie przynosił ok. 500 mln zł EBITDA – zgodnie z założonym celem Strategii 2023+. W ciągu zaledwie 3 lat Grupa zbudowała również kompletny, działający łańcuch wartości oparty o zielony wodór, który będzie testować, optymalizować i skalować w zależności od potrzeb rynkowych.

    ŹródłoPolsat box
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Wygraj podwójny karnet na Audioriver Festival together with T-Mobile Electronic Beats

    Nie ma lata bez zabawy w świetnym towarzystwie i przy dźwiękach najlepszej muzyki! W T-Mobile wiemy o tym doskonale,...