Telefonia DIALOG, jako jedyna polska firma, otrzymała prestiżową nagrodę Best Practices Award 2010 dla wiodącego dostawcy IPTV w zakresie strategii konkurencyjnej w Europie Środkowej i Wschodniej. Nagroda przyznana przez globalną firmę doradczą Frost & Sullivan potwierdza mocną pozycję spółki na europejskim rynku IPTV.
Według „Analizy rynku IPTV w Europie Środkowo-Wschodniej”, najnowszego raportu Frost & Sullivan, rynek ten w regionie CEE uzyskał w roku 2010 przychody w wysokości 90 milionów EUR, a do końca 2017 r. mają one wzrosnąć do 270 milionów EUR. W Polsce pod koniec 2010 roku z usługi IPTV korzystało niemal 215 tys. gospodarstw domowych, co przełożyło się na penetrację na poziomie 2%. Plasuje to nasz kraj na trzecim miejscu w regionie. Jednym z wiodących graczy jest Telefonia DIALOG, która usługę IPTV włączyła do swojego portfolio już w 2008 r.
– Choć rynek płatnej telewizji jest w Polsce niezwykle konkurencyjny – DIALOG znalazł sobie na nim mocne miejsce konkurując nie tylko z operatorami telekomunikacyjnymi, ale przede wszystkim z satelitarnymi platformami cyfrowymi oraz sieciami kablowymi – mówi Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG. – Technologia IPTV, na którą postawiliśmy ma wiele przewag: pozwala w niezwykle interaktywny sposób łączyć zalety telewizji i internetu, kreować niespotykane dotąd wartości dodane. DIALOG jest jednym z liderów tego rozwiązania na rynku europejskim – zostało to docenione przez międzynarodową firmę doradczą Frost & Sullivan, która przyznała spółce prestiżową nagrodę „Central and Eastern European Competitive Strategy Leadership Awards in IPTV Market – Best Practicies Award 2010 – dodaje Robert Banasiak.
Nagrody Frost & Sullivan otrzymują przedsiębiorstwa, które prezentują najlepsze praktyki na regionalnych i światowych rynkach. Agencja oceniła strategię produktową DIALOGu ze względu na następujące kryteria: wpływ analizy konkurencyjności (Leverage of Competitive Intelligence), realizacja strategii konkurencyjnej (Execution of Competitive Strategy), udziały rynkowe (Impact on Market Share) oraz poziom satysfakcji konsumenckiej / udział w wartości produktu (Impact on Customer Satisfaction/Value).
– Baza klientów usługi IPTV DIALOGu wzrosła pięciokrotnie w okresie debiutu usługi w latach 2008-2009. To efekt intensywnych działań promocyjnych prowadzonych przez operatora, konsekwentnego poszerzania kontentu i rozwijania usług dodanych – podkreśla Edyta Kosowska, analityk rynku telekomunikacyjnego w warszawskim oddziale Frost & Sullivan. – Należy również podkreślić fakt, że DIALOG jest pierwszym polskim operatorem, który w swojej strategii inwestycyjnej skupia się na rozwoju sieci światłowodowych doprowadzanych do domów klientów (FTTH). Tym samym DIALOG staje się właścicielem nie tylko jednej z największych, ale również jednej z najnowocześniejszych sieci telekomunikacyjnych w Polsce, co pozwala mu świadczyć usługi internetowe i telewizyjne na najwyższym możliwym poziomie – dodaje.
Łącznie przyznano spółce 8,5 pkt, przy czym najwyższe noty DIALOG uzyskał w kategorii realizacji strategii konkurencyjnej, wzrostu udziału w rynku oraz poziomu satysfakcji konsumenckiej. Wśród ważnych przewag konkurencyjnych DIALOGu Frost & Sullivan wskazał m.in. konsekwentne inwestycje w rozbudowę kontentu i wdrażanie innowacyjnych funkcjonalności usługi, przy szczególnym uwzględnieniu potrzeb klientów.
– Cieszy mnie, że konsekwentnie realizowana przez DIALOG polityka produktowa zaowocowała wynikiem docenionym na poziomie rynków europejskich. Oznacza to, że polska firma może z sukcesem wdrażać najnowocześniejsze światowe rozwiązania i skutecznie konkurować na globalnym rynku – mówi Robert Banasiak.
Jak zapowiada, spółka nie poprzestanie na wdrażaniu innowacji produktowych. Jeszcze w tym roku DIALOG zaoferuje swoim klientom kolejne funkcjonalności, m.in. IPTV Sklep czy IPTV Gry.
Z usług telewizji cyfrowej w technologii IPTV na koniec I kwartału 2011 korzystało 38,3 tys. abonentów, wobec 35,4 tys. na koniec 2010 roku. Stanowi to 16-procentowy udział w polskim rynku. Do 2015 roku DIALOG planuje zwiększyć liczbę użytkowników usługi telewizyjnej do poziomu 156 tys.
Nagrody Best Practices Award 2010 wręczono 17 maja w Londynie.