piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Best Practices Award 2010 dla DIALOGu

    Zobacz również

    Telefonia DIALOG, jako jedyna polska firma, otrzymała prestiżową nagrodę Best Practices Award 2010 dla wiodącego dostawcy IPTV w zakresie strategii konkurencyjnej w Europie Środkowej i Wschodniej. Nagroda przyznana przez globalną firmę doradczą Frost & Sullivan potwierdza mocną pozycję spółki na europejskim rynku IPTV.

    - Reklama -

    Według „Analizy rynku IPTV w Europie Środkowo-Wschodniej”, najnowszego raportu Frost & Sullivan, rynek ten w regionie CEE uzyskał w roku 2010 przychody w wysokości 90 milionów EUR, a  do końca 2017 r. mają one wzrosnąć do 270 milionów EUR. W Polsce pod koniec 2010 roku z usługi IPTV korzystało niemal 215 tys. gospodarstw domowych, co przełożyło się na penetrację na poziomie 2%. Plasuje to nasz kraj na trzecim miejscu w regionie. Jednym z wiodących graczy jest Telefonia DIALOG, która usługę IPTV włączyła do swojego portfolio już w 2008 r.

    –  Choć rynek płatnej telewizji jest w Polsce niezwykle konkurencyjny – DIALOG znalazł sobie na nim mocne miejsce konkurując nie tylko z operatorami telekomunikacyjnymi, ale przede wszystkim z satelitarnymi platformami cyfrowymi oraz sieciami kablowymi – mówi Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG. –  Technologia IPTV, na którą postawiliśmy ma wiele przewag: pozwala w niezwykle interaktywny sposób łączyć zalety telewizji i internetu, kreować niespotykane dotąd wartości dodane. DIALOG jest jednym z liderów tego rozwiązania na rynku europejskim – zostało to docenione przez międzynarodową firmę doradczą Frost & Sullivan, która przyznała spółce prestiżową nagrodę „Central and Eastern European Competitive Strategy Leadership Awards in IPTV Market – Best Practicies Award 2010  – dodaje Robert Banasiak.

    Nagrody Frost & Sullivan otrzymują przedsiębiorstwa, które prezentują najlepsze praktyki na regionalnych i światowych rynkach. Agencja oceniła strategię produktową DIALOGu ze względu na następujące kryteria: wpływ analizy konkurencyjności (Leverage of Competitive Intelligence), realizacja strategii konkurencyjnej (Execution of Competitive Strategy), udziały rynkowe (Impact on Market Share) oraz poziom satysfakcji konsumenckiej / udział w wartości produktu (Impact on Customer Satisfaction/Value).

    Baza klientów usługi IPTV DIALOGu wzrosła pięciokrotnie w okresie debiutu usługi w latach 2008-2009. To efekt intensywnych działań promocyjnych prowadzonych przez operatora, konsekwentnego poszerzania kontentu i rozwijania usług dodanych – podkreśla Edyta Kosowska, analityk rynku telekomunikacyjnego w warszawskim oddziale Frost & Sullivan. –  Należy również podkreślić fakt, że DIALOG jest pierwszym polskim operatorem, który w swojej strategii inwestycyjnej skupia się na rozwoju sieci światłowodowych doprowadzanych do domów klientów (FTTH). Tym samym DIALOG staje się właścicielem nie tylko jednej z największych, ale również jednej z najnowocześniejszych sieci telekomunikacyjnych w Polsce, co pozwala mu świadczyć usługi internetowe i telewizyjne na najwyższym możliwym poziomie – dodaje.

    Łącznie przyznano spółce 8,5 pkt, przy czym najwyższe noty DIALOG uzyskał w kategorii realizacji strategii konkurencyjnej, wzrostu udziału w rynku oraz poziomu satysfakcji konsumenckiej. Wśród ważnych przewag konkurencyjnych DIALOGu Frost & Sullivan wskazał m.in. konsekwentne inwestycje w rozbudowę kontentu i wdrażanie innowacyjnych funkcjonalności usługi, przy szczególnym uwzględnieniu potrzeb klientów.

    Cieszy mnie, że konsekwentnie realizowana przez DIALOG polityka produktowa zaowocowała wynikiem docenionym na poziomie rynków europejskich. Oznacza to, że polska firma może z sukcesem wdrażać najnowocześniejsze światowe rozwiązania i  skutecznie konkurować na globalnym rynku – mówi Robert Banasiak.

    Jak zapowiada, spółka nie poprzestanie na wdrażaniu innowacji produktowych. Jeszcze w tym roku DIALOG zaoferuje swoim klientom kolejne funkcjonalności, m.in. IPTV Sklep czy IPTV Gry.

    Z usług telewizji cyfrowej w technologii IPTV na koniec I kwartału 2011 korzystało 38,3 tys. abonentów, wobec 35,4 tys. na koniec 2010 roku. Stanowi to 16-procentowy udział w polskim rynku. Do 2015 roku DIALOG planuje zwiększyć liczbę użytkowników usługi telewizyjnej do poziomu 156 tys.

    Nagrody Best Practices Award 2010 wręczono 17 maja w Londynie.

    ŹródłoDialog
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...