Z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski wynika, że poczta e-mail jest najpopularniejszą formą komunikacji w sieci. Korzysta z niej 97% polskich internautów; znacznie więcej niż z serwisów społecznościowych. Dla blisko 2/3 badanych maile są też najważniejszym kanałem wymiany informacji. Nie ma komunikacji bez e-maila. Poczta elektroniczna jest niekwestowanym liderem komunikacji międzyludzkiej w internecie.
Korzystanie z niej deklaruje aż 97% internautów biorących udział w badaniu IIBR. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim – komunikatory (77%). Co więcej, dla 62% maile są najważniejszym sposobem wymiany informacji w sieci.
Nie ma dnia bez poczty
Codzienne korzystanie z poczty potwierdza 69% badanych. Najczęściej robią to osoby z wyższym wykształceniem (81%), kierownicy i menedżerowie (86%) oraz specjaliści, przedstawiciele wolnych zawodów i pracownicy umysłowi (86%). Serwisów społecznościowych używa każdego dnia prawie połowa internautów, a komunikatorów – niespełna 1/3. Co ciekawe, procent osób korzystających z poczty rośnie proporcjonalnie wraz z wielkością miejscowości, w której mieszkają respondenci. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców nawet 81% internautów deklaruje, że w ich życiu nie ma dnia bez poczty.
Im mniej, tym lepiej
Blisko 1/4 internautów (23%) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (36%) – dwa. Internautów, którzy posiadają więcej niż 6 kont e-mailowych jest zaledwie 2%.
Poczta WP.PL liderem
Od 2006 roku Poczta WP.PL jest numerem jeden wśród serwisów pocztowych w Polsce. Wygrywa z innymi jeśli chodzi o liczbę użytkowników, odsłon i czas (za: dane Megapanel PBI/Gemius).
36% użytkowników Poczty WP.PL ocenia ją bardzo dobrze, a dalsze 39% – dobrze. Łącznie 75% wystawia Poczcie WP.PL pozytywną ocenę.27% osób korzystających ze skrzynki WP.PL w przeszłości ją komuś poleciło.
Do głównych zalet poczty WP.PL użytkownicy zaliczają dużą pojemność (42%), niezawodność (39%), możliwość wysyłania dużych załączników (37%) oraz bezpieczeństwo (35%).